Friday, August 15, 2014

W7 - In The Nude Palette



Dat Naked 3 palette, het lijkt net alsof het niet zo mag zijn. Bestelde ik hem een aantal maanden geleden bij BeautyBay, kwam de bestelling niet aan. En toen ik laatst mijn bestelling bij Sephora plaatste had ik weer Naked 3 in mijn mandje gedaan. Guess what... Urban Decay wordt niet verzonden naar Nederland! Heb ik weer... Maar daar is de W7 dupe to the rescue!


En eigenlijk is dat maar goed ook, want ik twijfelde toch wel over de kleuren in het Naked 3. Roze tinten, staan mij die eigenlijk wel? Ik heb het wel eens geprobeerd, maar daar kreeg ik de gevreesde "vermoeide" look van. Dus het is heel fijn dat ik het zo op een budget manier eerst rustig kan uitproberen.


Ik kocht dit palette namelijk voor maar 7,49 bij de DA in de Leidsestraat in Amsterdam. De verpakking is leuk nagemaakt, maar toch merk je duidelijk prijs en kwaliteitsverschil. Waar de UD zwaar en robuust in de hand ligt en een spiegel bevat, is dit een goedkoop blikken bakje met een wat gammel scharnier. Ook zit er geen spiegeltje in het doosje.


Het meegeleverde kwastje is ook van flutkwaliteit, maar toch leuk dat het erbij zit. Het palette ziet er veelbelovend uit! De kleuren lopen mooi van licht naar donker en zo te zien is er redelijk wat afwisseling tussen shimmer en mat.


Net als bij Urban Decay hebben deze kleuren ook allemaal een naam. Vlnr: Latte, Angel, Venice, Marilyn, Copper Pot, Sun Kissed, Alice, Bad Manners, Coffee Cup, Mud Slide, Tokyo, Fashionista.


Bij het swatchen ging het bij de eerste kleur een beetje mis. Latte is zo goed als onzichtbaar op mijn huid. Maar ach, ik heb genoeg andere highlighters om dat probleem op te vangen. De overige kleuren zijn wel redelijk gepigmenteerd. Angel heeft een wat grovere glitter, waardoor je kans hebt op fallout.


De tweede helft kleurtjes is wat donkerder, maar vooral shimmer. Alleen Alice is nog een matte kleur. De pigmentatie is eigenlijk prima. Hier en daar nog wat brokkelig (zeker bij de laatste twee kleuren), maar misschien komt dat door het eerste gebruik.

Wat me wel opvalt is dat er weinig variatie in finish in dit palette zit. Hoewel er bij Urban Decay ook maar twee of drie matte kleuren in de Naked Palettes zitten, zijn de kleuren verschillend genoeg om het palette interessant te houden. Dit voelt een beetje 'meh'. Niet slecht, maar ook niet heel spannend.

Misschien dat ik hem eerst even moet gebruiken in looks voor ik er een goed oordeel over kan vellen.

Wat vinden jullie van dit palette?