Saturday, January 4, 2014

Yankee Candle Geurkaarsen

Allereerst: Een heel gelukkig nieuw jaar! Ik hoop dat het jaar voor jullie allemaal veel moois mag brengen. Over moois brengen gesproken, op 2 januari stond de postbode alweer voor de deur met een pakketje! En hij krijgt nog veel werk dit jaar...

Sinds de kerstdagen ben ik helemaal verslaafd aan het branden van geurkaarsen. Tijd dus voor een bestelling!

Een jaar geleden had ik al een voorzichtige Yankee Candle bestelling gedaan bij een Nederlandse webshop. Ik bestelde toen vier 'votives', om uit te proberen. Ze zijn nu eenmaal best prijzig, dus ik durfde het nog niet zo goed aan om meteen de grootste potten te bestellen.

Van deze vijf kaarsjes heb ik er eentje nog niet gebrand, namelijk de 'Warm Spice', maar die gaat zeker aan als het straks wat kouder wordt. Maar de geuren zijn me heel goed bevallen, dus wilde ik eens wat andere artikelen proberen.

Omdat ik voor kerst een brandertje heb gekregen, kon ik ook een paar wax tarts meebestellen. Via Kelly van Kellista.nl kwam ik op de website YankeeCandleUK. Een Engelse webshop die ook naar Nederland verstuurt en waar je met PayPal kunt betalen. Niet onbelangrijk!

Op het moment van bestellen hadden ze een aantal meerstuksaanbiedingen. Tien wax tarts voor de prijs van acht, en twee small jars voor 14,25 GBP.

Bij deze de tien wax tarts die ik heb besteld. Per stuk zijn ze allemaal rond de 1,20 GBP/ €1,50.
  • Black Coconut
  • Home Sweet Home
  • Salted Caramel
  • Clean Cotton
  • Sun and Sand
  • Baby Powder
  • November Rain
  • Beach Wood
  • Fluffy Towels
  • Vanilla Chai
Een mix van frisse, natuurlijke en foodie-geuren. Voor elke mood een geschikte wax tart. De geuren zijn zo sterk dat je ze door de plastic verpakking heen ruikt. En na grondige inspectie zit er niet eentje bij die ik niet lekker vind ruiken.

Daarnaast kocht ik twee small jars voor 14,25 GBP/ €17,20. Toch al gauw acht euro per potje, maar dan branden ze wel 25-40 uur!
  • Soft Blanket
  • Pink Sands
De site ziet er betrouwbaar uit, maar ik begon toch even te twijfelen toen ik bij het betalen een vreemde melding kreeg. Gelukkig is alles goed gegaan en kreeg ik na een klein weekje de bestelling netjes afgeleverd. Drie keer verpakt in bubbeltjesplastic, zodat het niet kapot kon gaan.

Verzending naar Nederland is altijd 10 pond, ongeacht wat voor bestelling je doet. Het loont dus wel om een volgende keer iets meer, of iets grotere potten te bestellen. Maar, alles op zijn tijd! Ik ben voorlopig wel even zoet met het opbranden van deze bestelling.

Ik kan de webshop dus van harte aanbevelen, maar mocht je toevallig binnenkort in Amsterdam zijn, loop dan even binnen bij Magna Plaza, op de 2e verdieping zit namelijk Frangancias. Een winkeltje waar ze de kaarsen van Yankee Candle verkopen!

Hebben jullie al eens kaarsen van Yankee Candle gekocht? Wat is jouw favoriete geur?