Friday, January 24, 2014

Filmpje: Bestelling USA

Op deze blog heb ik het er al heel vaak over gehad dat ik supergraag een keertje naar New York wil. Nu gaat dat er hopelijk dit jaar nog van komen, maar zoals met zoveel dingen ben ik gewoon te nieuwsgierig en kan ik niet wachten tot ik daar zelf kan shoppen. Ik laat het gewoon thuisbezorgen!

Hoe ik er precies bij terecht kwam weet ik niet meer (omzwervingen op het internet: je begint bij een kattenfilmpje en komt uit bij een webshop voor superfoods). Anyway, ik vond een heel artikel over de speciale 'mail forwarding companies'. Of hoe ze officieel ook mogen heten. Bedrijven die voor jou de post uit Amerika doorsturen naar Nederland. Al dan niet met personal shopper. Best interessant, want het blijkt nog knap lastig (of duur!) te zijn om bepaalde dingen naar Nederland te laten versturen. De webwinkels accepteren alleen maar creditcards of leveren niet buiten de US.

Toen ik me er eenmaal in verdiept had en een bedrijfje vond wat me best wel aansprak (opgezet door een Nederlander, bestaat al jaren), besloot ik me voor de grap aan te melden. Wie weet heb ik het ooit nog wel eens nodig! Een paar minuten na aanmelding kreeg ik een bevestigingsmail met daarin meteen mijn 'eigen' Amerikaanse huisadres en telefoonnummer. Het shoppen kon beginnen!

Als een malle ging ik alle webshops af met mijn nieuwe, Amerikaanse identiteit. Shopping galore! Althans, dat dacht ik. Blijkt dat nog helemaal niet zo simpel! Zo accepteren veel webshops (Urban Decay, Sephora) geen buitenlandse PayPal accounts of CreditCards. Tja, wat moet je dan?

Ik belande bij Walmart en daar kon ik mijn hart ophalen. Wat een hoop fijne spulletjes en zo lekker goedkoop! Ook zag ik dat ik bij MAC terecht kon. En JC Penney. Wat ik allemaal kocht? Kijk het filmpje (in HD)!


Ik moet zeggen dat ik het moment van verzending nogal spannend vond. Zou het allemaal wel goed gaan? Dinsdag ging het op de post en vandaag had ik het al in huis! Hartstikke snel natuurlijk, maar daar heb ik wel wat voor moeten betalen. Ik moest even slikken toen ik de verzendkosten zag. Volgende keer moet ik toch maar zorgen dat er iemand is die mee wil bestellen, zodat je op zijn minst de kosten kunt delen.

Blij ben ik in ieder geval wel! Ondanks dat MAC Wedge is gesneuveld (er ligt toch een stukje los helaas), vind ik het supernetjes verzonden en kan ik niet wachten om alles uit te proberen! Als jullie nog vragen hebben over de producten of het bestelproces, laat het maar weten in de comments!