Sunday, December 8, 2013

Ciaté Mini Mani Month

De adventskalender. Iedereen kent hem nog wel van vroeger. De kartonnen doos met deurtjes, waarvan je er iedere dag eentje mocht openmaken totdat het kerst was. In mijn geval zat er toen achter elk deurtje een kinderchocolaatje. Op dag twee waren die al voor de helft opgegeten, waarna ik mezelf plechtig beloofde de rest netjes te bewaren. Uiteindelijk moest mijn moeder de kalender maar achterhouden, want met mijn zelfdiscipline was het triest gesteld.

Tegenwoordig heb ik iets meer geduld, maar deze speciale Ciaté adventkalender maakt het wachten er niet makkelijker op!  

 
Ik had deze geweldige adventskalender al op een aantal blogs en op Instagram voorbij zien komen, en toen ik gisteren in de Bijenkorf liep moest ik gewoon even vragen of ze er nog een paar op voorraad hadden. Ik had geluk, want er waren er nog maar twee! De laatste tijd heb ik weinig tot geen nagellak meer gekocht, dus ik vond dit wel een mooie manier om het jaar af te sluiten. Genoeg redenen te verzinnen, maar hij is natuurlijk gewoon EFFIN' CUTE!

Dit zie je als je de doos openmaakt. Drieëntwintig vakjes met ieder een mini nagellakje, topcoat, glitter, of flesje met Nail Caviar. In één vakje zit een fullsize nagellak. Van 1 december tot en met kerstavond kun je dus deurtjes openmaken. Nice! Omdat ik hem op zeven december pas heb gekocht, mocht ik ineens al veel vakjes openmaken, yay! Zie hier, vakje een tot en met acht.

Zoals je ziet een leuke variatie aan kleurtjes! Ook heb ik er al een 'Snow Globe' topcoat, en een potje met losse glittertjes tussen zitten. Leuk detail: Op de binnenkant van ieder deurtje staan leuke quotes over make-up en nagellak. Geeft het net dat beetje extra, toch?

Wat betreft swatches ben ik netjes met dag een en twee begonnen. De rode kleur Boudoir, en de topcoat Snow Globe op mijn ringvinger. Die is trouwens nog best lastig op te brengen, want de flakes laten zich nog niet zo makkelijk verdelen. Maar Boudoir lakt in ieder geval heel fijn. Ik ben enthousiast! 

Even een close-up zodat de flakes van Snow Globe iets beter zichtbaar zijn.

Ik kan niet wachten om de andere vakjes open te maken, maar dit keer zal ik me beheersen en er netjes één per dag open maken. Oh, voor ik het vergeet: Ik heb de Mini Mani Month gekocht bij de Bijenkorf (ook via de website te bestellen), voor 45 euro. Wat ik best een goede prijs vind, aangezien de lakjes net iets minder dan twee euro per stuk kosten.

Happy holidays!