Sunday, October 20, 2013

Shoplog Utrecht

(Bron foto)
Gisteren verveelde ik me een beetje. Ik wilde naar Den Bosch, of Breda... Of naar Ikea! Maar omdat er een weg afgesloten was en Den Bosch geen Zweeds woonwarenhuis heeft, viel de keuze op Utrecht. Bij Ikea scoorde ik uiteindelijk alleen maar een fotolijst, maar in de stad ben ik aardig geslaagd. Kijk mee!


Omdat ik last-minute besloot in de auto te stappen en naar Utrecht te rijden, ging ik alleen. En ik moet zeggen dat dat soms ook wel eens fijn is. Natuurlijk is samen veel gezelliger, maar je bent dan echt de hele dag bezig. Hier wat passen, daar wat kijken, nog even hier heen lopen... Dit keer was ik in een krappe vier uur weer thuis. Voor een 'shopdag' best fatsoenlijk, toch? Eerste stop was Invito.

Deze laarsjes had ik tijdens een surfsessie op Intreza.nl al voorbij zien komen, en ik wilde ze toch wel even in het echt zien. Eenmaal in de winkel bleek er 'mid season sale' en ik besloot ze te passen. Ik liep een rondje en was enthousiast. De kleur, de hak, de puntige neus, ze zijn perfect! Toen de mannelijke verkoper die langsliep ook nog eens zijn zeer enthousiaste mening gaf was ik helemaal overstag (game well played, mister salesman).
Cognackleurige enkellaarsjes: 69,99

Bij Lush wilde ik een nieuwe fles 'I Love Juicy' halen. De volledige Halloween/kerstcollectie was al binnen, dus moest er getest en gesnuffeld worden. Ik was meteen verliefd op het rozenparfum van Rose Jam. Ik nam de kleinste verpakking, maar moet zeggen dat ik daar inmiddels een beetje spijt van heb. Hij is immers Limited Edition...
I Love Juicy, 250 gr: 15,75
Rose Jam, 100 gr: 8,95

Bij de woon/design winkel Strand West was ik nog nooit eerder binnengelopen. Zonde eigenlijk, want ze hebben geweldig mooie spullen. Bijzondere meubels en servies, maar ook leuke cadeautjes en kaarten. Hier vond ik een item waar ik al een tijdje naar op zoek was, namelijk eentje van ontwerpstudio Keecie. Een handgemaakte, leren portemonnee, met aan de binnenkant een print van een kat en vogels. Ik kan er niet over uit hoe geweldig hij is. Ik word er gewoon erg blij van.
Portemonnee: 59,00

Eenmaal aan de andere kant van de gracht zag ik een winkel die ik nog niet kende, namelijk Costes. Ik liep binnen en was meteen onder de indruk. Wat een mooi ingerichte winkel! De kleding zag er ook leuk uit, en het was prima geprijsd. Hier en daar misschien iets duurder dan de Hennes, maar alsnog goed betaalbaar! Terwijl ik mijn arm vol laadde met kleding, probeerde ik te bedenken waar ik Costes van kende. Was dat geen Spaanse keten, zoals Zara of Mango? 

Eenmaal bij de kassa kreeg ik het antwoord. Het is een onderdeel van The Sting, hartstikke Nederlands dus! Stiekem wist ik dit eigenlijk al, maar de winkel had zo'n internationale uitstraling dat ik het even was vergeten. Knap gedaan, want bij The Sting zelf kom ik nooit. Het is gewoon echt 'mijn winkel' niet. Ik kocht twee T-shirts en een paar oorbellen. Alle kleding wordt zorgvuldig in een vloeipapiertje gewikkeld en in een papieren tas gedaan. Het doet heel luxe aan eigenlijk, I like it!
Shirt New York: 12,95
Shirt Lips: 25,00
Oorbellen: 7,95

Kennen jullie Costes al?