Sunday, September 8, 2013

Time for some luxury...


Daar ben ik weer! Terug van vakantie, het gewone leventje begint weer... Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb een super zomer gehad! Na al dat genieten en relaxen moeten we weer aan het werk. Op de een of andere manier krijg ik dan altijd enorme last van opruimwoede, zo begin september. En dingen weggooien betekent dan meestal: ruimte voor iets nieuws!

Nadat alle geklonterde mascara's, gebroken blushes en stroperige lipglossjes hun weg naar de prullenbak hadden gevonden, besloot ik het wat luxer aan te pakken.
 
 
Om te beginnen kocht ik eerst maar eens een fatsoenlijke concealer. De wat donkere kringen rond mijn ogen beginnen me nu toch echt een beetje te ergeren. Ik deed wat research op internet, en hoewel mijn eerste keus de Touche Eclat van YSL was, stapte ik toch vrij snel over op Estee Lauder. De prijs was toch net een tikje aantrekkelijker, en de reviews waren prima! Na nog wat testen in de parfumerie kocht ik deze, de Double Wear Concealer in de kleur Light Medium. Ik gebruik hem nu pas twee weken, maar ben er erg tevreden over! Trekt niet in de lijntjes en geeft een natuurlijk resultaat!
Prijs: 23,50
 
 
Bij de Ici Paris XL hebben ze weer een paar hele fijne kortingsacties. Zo zijn alle mascara's op het moment nog met 40% korting! Nu ben ik eigenlijk nog met drie verschillende mascara's bezig, maar die zijn eigenlijk allemaal al in staat van uitdroging. Erg zonde, want ik heb ze nog niet eens zo lang! Maar goed, de kortingsactie was een goede reden om eens een wat duurder merk te proberen. Het werd uiteindelijk de Hypnose Doll Eyes van LancĂ´me. Toen ik er door een medewerkster op werd gewezen dat de giftsets ook meededen met de actie, was de keuze snel gemaakt. Voor dat geld heb ik er liever nog een proefverpakking Bi-Facil oogmake-up remover en een klein potloodje bij!
Prijs: 18,60


En last but not least: Een hot pink Tweezerman! Nu ben ik niet heel erg bedreven in het epileren van mijn wenkbrauwen, maar als ik het doe wil ik toch wel dat ik ieder haartje kan meepakken. Nu ging dat met mijn pincetje van de Hema nooit zo goed, dus besloot ik bij de Ici Paris toch ook maar eens naar een Tweezerman te kijken. De moeder aller pincetten! En hoewel je er dik twintig euro voor moet neerleggen zal ik eerlijk zijn: Ik vraag me serieus af hoe ik ooit zonder heb gekund! Zo scherp, ik kan letterlijk het kleinste haartje er met gemak uittrekken! En met die levenslange garantie hoef ik ook nooit meer een andere te kopen, dus goed bekeken is het echt een super aankoop!
Prijs: 23,56
 
Binnenkort moet er weer een product uit mijn stash vervangen worden, namelijk mijn geliefde MUFE foundation! Jawel, na drie (!) jaar is hij dan eindelijk leeg. Hoewel ik best wel weet dat drie jaar stiekem veel (understatement) te lang is voor een foundation, heb ik er nooit iets aan gemerkt. Geen vreemde geur, geen kleurverschil, geen irritatie op de huid... En dat terwijl hij toch op waterbasis is! Helaas is Sephora weer met de noorderzon vertrokken, dus ga ik semi-noodgedwongen een ander merk proberen. Maar eerst wil ik advies van jullie!
 
Welke foundation met lichte tot medium dekking vind jij een echte aanrader?