Tuesday, September 17, 2013

Netflix in Nederland!

Nee, dit is geen advertorial of sponsored post, maar ik ben zo enthousiast over Netflix dat ik het gewoon even met jullie moet delen! Waarschijnlijk kennen jullie het al vanuit de VS, deze online streamingdienst voor tv en film. Sinds 11 september is het beschikbaar in Nederland en ik ben helemaal hooked!

Om eerlijk te zijn ben ik nooit echt een downloader geweest. Zoeken naar goede kwaliteit, hopen dat er geen rommel je computer binnensluipt... Dan stream ik liever! Bespaar ik ook nog eens heel wat ruimte op mijn harde schijf. Het begon al met Spotify voor de muziek, en nu hebben we dus ook Netflix.

Aanmelden is heel erg makkelijk: In drie klikken kun je al kijken! Daar hou ik van: niet teveel gedoe. Er zijn apps voor alle platforms (Windows, App en Android Store), dus je kunt meteen door het hele huis naar je favo film of tv-serie kijken. En er is genoeg te zien. Oud en nieuw, Hollywood producties en filmhuis, internationaal en Nederlands! Van Prison Break tot Dexter, van The King's Speech tot Clueless en van Gossip Girl tot New Girl. Ik moet toegeven dat er nog niet superveel op staat, maar genoeg om me een paar weken tot maanden zoet te houden. Nu maar hopen dat ze snel nieuwe films en series toevoegen!

Omdat Netflix Nederland net gelanceerd is kun je nu de eerste maand gratis kijken om het uit te proberen. Daarna betaal je automatisch 7,99 per maand. Maar daarvoor kun je dus onbeperkt kijken, waar en wanneer je maar wilt. Ook is het abonnement heel makkelijk maandelijks opzegbaar. Dus wil je alleen die gratis maand meepakken? Kan ook!

Hebben jullie Netflix al geprobeerd?