Saturday, September 14, 2013

Airport Shopping: Victoria's Secret


Vliegen is tof. Niet alleen omdat je zo heerlijk over de wolken zweeft en dromerig naar alle vreemde landen onder je kunt staren, maar ook omdat je dan twee keer door een tax-free zone komt! Nu had ik me daar tijdens vorige reizen niet zo mee bezig gehouden, maar aangezien we op de heenweg naar Turkije ineens twee uur vertraging hadden, kon ik maar een ding denken: SHOPPEN!

We liepen vrijwel direct tegen de Victoria's Secret beautystore aan, waar het dringen geblazen was. De vriendinnen waar ik mee op vakantie was hadden duidelijk meer oog voor de naastgelegen parfumerie, dus droop ik enigszins teleurgesteld af. Maar, tot mijn grote verbazing was er op het piepkleine vliegveld van Bodrum ook een VS store! Nu moest ik wel...


Het werd shoppen in een razend tempo, want door de trage incheck en douane-stop hadden we nog maar een klein half uurtje voor het boarden over! Waarvan ik al een kwartier in een andere winkel had besteed, voor ik er achter kwam dat er een VS shop zat. Deze shop was groter dan die in Amsterdam, en er was verder helemaal niemand! Kan er ook mee te maken hebben gehad dat wij de laatste vlucht van die dag hadden... Ik stortte me meteen op de wand met de VS 'Fantasies' lijnen.

Wat een opgave, ik kon amper kiezen! En wil ik dan shower gel, bodylotion, body cream, fragrance mist, body butter, eau de toilette of toch een body scrub? Ik sprayde wat in het rond met testers, draaide wat potjes open en pakte op de gok wat dingen die ik lekker vond ruiken uit het vak. Alle producten, behalve de eau de toilette waren twaalf euro per stuk en drie voor dertig. Die aanbieding was een mooie kans om drie verschillende producten te testen!

Allereerst koos ik voor een Fragrance Mist in de geur 'Sheer Love', met witte katoen en roze lelie. Het is een zachte, poederige geur die eerst vrij sterk ruikt, maar al vrij snel weer vervaagd. Ik weet niet zo goed wat ik met dit product aan moet. Ik was in de veronderstelling dat je dit als een soort parfum draagt die je gedurende de dag even wat 'bij moet werken'. Maar dat de geur zo kort zou blijven hangen? Nee, dat had ik niet verwacht. Na een uurtje ruik ik hem zelf al amper meer! Geen wonder dus dat het zo'n grote fles is, je kunt wel bezig blijven. Meer als 'opfrissertje' gebruiken op de dagen dat ik geen zin heb in een zwaar parfum dus.

Van de 'Love Spell' lijn koos ik de Shower Gel. Deze ruikt naar kersenbloesem en perzik. Wat geur betreft liggen al deze VS producten helemaal in mijn straatje: Zoet en bloemig! Ook dit is weer een gigantische fles. En hoewel de geur heerlijk is, is ook hier het effect niet helemaal zoals gewenst. Waar ik bij andere douchegels instant schuim heb met mijn douchepuff, moet ik hier zelf eerst nog wat moeite doen om het schuim los te krijgen. En in plaats van een goddelijk zacht engeltje (wat de verpakking van ieder product je doet geloven), ben ik na het douchen eerder een omaatje met een droge en trekkerige huid. No wonder: Hij zit vol met SLS. Zo ontzettend jammer, want door de geur zou ik hem het liefst elke dag gebruiken!

Het derde product wat ik koos was een bodylotion uit de geurlijn 'Hello Darling'. Ook weer een lekkere, vrouwelijke geur met witte nectarine en pioenrozen En gelukkig kan dit product me wel bekoren! Het is een heerlijke romige bodylotion die snel intrekt en mijn huid lekker zacht maakt. De geur blijft heel lang hangen, je hebt bijna geen parfum meer nodig! En het lijkt alsof er een heel subtiel glimmertje in de lotion zit, waardoor je huid er net dat beetje mooier uitziet. Ja, dit is fijn spul!

Omdat ik de eerste keer een foutje had gemaakt bij het afrekenen moest ik nog even wachten tot de caissière het artikel had omgeruild. Ik stond wat om me heen te kijken toen ik ineens een giftset van de 'Perfect Body' lijn zag staan voor 24 euro. Ach, waarom ook niet. En hoppa, ik had nog een item in mijn gestreepte shopping bag.

Het setje bevat alles voor een (je raadt het al) 'Pefect Body'. Een twee-fasen bodywash met kokosolie, een bodylotion met amandelolie, een scrub met roze (!) zeezout, handcrème met paraffine, en een body bar met roze (!) suiker. Een ding is me duidelijk geworden: Victoria haar lievelingskleur is roze. That ain't no secret!

Anyway, het valt meteen op dat deze producten een stuk verzorgender zijn dan die ik hierboven noemde. En ze hebben veel minder spectaculaire geuren! Al deze producten hebben dezelfde cleane, zeep-achtige (denk Nivea of Dove) geur meegekregen. De wash is een milky substantie en schuimt helaas niet, maar laat wel een flinterdun olielaagje achter. De bodylotion doet wat hij moet doen. Hydrateren en snel intrekken. De handcrème is fijn, maar trekt helaas niet snel genoeg in, waardoor ik nog even met kleffe handjes loop. De scrub heeft erg fijne korreltjes, en is daardoor minder effectief dan ik gewend ben. Maar desalniettemin prima voor wat het is! Over de body bar heb ik nog geen oordeel, die heb ik nog niet gebruikt.

Helaas ben ik niet overtuigd geraakt van de bodyproducten van Victoria's Secret. Hoewel ze allemaal geweldig ruiken en ik echt verliefd ben op sommige geurlijnen, ben ik wat teleurgesteld in de verzorgende werking. Neemt niet weg dat als ik ooit in Londen of New York ben, ik zeker nog wat van de lingerie (of vooruit: misschien toch nog een eau de toilette) zal meenemen. Eens zien of ze daarmee wel hun legendarische naam eer aan doen.

Heb jij al eens iets van Victoria's Secret Beauty geprobeerd? En hoe beviel dat?