Sunday, February 10, 2013

Polish Of The Day: NEONaturals

De laatste tijd kom ik eigenlijk niet meer bij de Kruidvat. Shocking, right? Ik heb dan ook geen idee welke collecties van Catrice en Essence er allemaal voorbij komen. Maar toen ik her en der las dat er weer een wisseling in de vaste collectie aan zat te komen en dat er dus veel producten waren afgeprijsd, wilde ik toch wel even een kijkje gaan nemen. Zeker omdat ALLE (!) nagellak van Catrice voor de helft van de prijs zou zijn!

De titel van deze post geeft het al een beetje weg: Ik heb niet groot ingeslagen, ik moest natuurlijk weer iets van de nieuwe collectie kopen. Driewerf hoera voor logisch nadenken! Maar goed, bij dit bewuste filiaal van Kruidvat hadden ze de afprijzingen dus nog niet doorgevoerd, en stond de nieuwe 'NEONaturals' lijn in het schap. Een combinatie tussen, jawel, felle neons en subtiele naturals. Nu ben ik sinds vorig jaar zomer niet vies van een beetje neon, maar ik vond de kleuren toch wat tegenvallen. Lang niet fel genoeg! Op eentje na, die wilde ik wel een kans geven. Een felroze kleur, genaamd: Mrs. Brightside.

Catrice - Mrs. Brightside (daglicht)

Catrice heeft voor deze lijn niets speciaals met de verpakking gedaan, behalve de nagellakjes voorzien van een spiegelende dop. Beetje jammer wel, want volgens mij hadden ze er iets veel leukers van kunnen maken! De lak brengt verder fijn aan, zoals we van Catrice gewend zijn. De formule is vrij dik en in combinatie met het kwastje heb je zo je nagel mooi egaal gelakt. Met twee laagjes zie je misschien nog heel lichtjes je nagelrand er doorheen, maar ik vind dat persoonlijk niet zo'n groot probleem. Het is een lekker kleurtje, maar of ik dit ook echt neon zou noemen? Nee... Dat doet China Glaze dan toch net iets beter.

Catrice - Mrs. Brightside (daglicht)

Ik moet zeggen dat ook hier de felheid van de kleur niet helemaal goed overkomt op camera. In het echt is hij nog wat donkerder en feller van kleur. Hoewel hij niet zo fel is als ik hoopte, vind ik het best een leuk lakje. Ik denk dat dit een favoriet gaat zijn voor het teenslipperseizoen!

Op de promo-foto's die op het display te zien waren zag ik een hele gave nail-art combi tussen een neon en een natural lakje. Omdat ik thuis nog een natural had liggen, besloot ik weer eens een poging tot nail-art te doen. Het was wel een beetje een last-minute werkje, dus heel erg netjes is het niet. Ik was vooral iets te snel met de topcoat waardoor de nude lak iets uitliep. Jammer! Maar ik vind de combi zeker geslaagd en ga dit binnenkort nog een keer proberen.

Catrice - Mrs. Brightside met Gosh - Groovy Grey (met flits)

Hebben jullie iets van de Catrice NEONaturals lijn gekocht?