Monday, November 5, 2012

MAC Fabulousness en Glamour Daze Kerstcollectie

Om eerlijk te zijn had ik geen idee wat ik moest verwachten toen ik zaterdagochtend bij de Douglas stond. Ik had even snel Temptalia door zitten bladeren, maar ik had geen tijd meer om reviews door te lezen of echt een wishlist te maken. Ik hou de MAC collecties echt niet meer bij, de laatste tijd kunnen ze me niet meer boeien. Maar eenmaal in de winkel zag het er toch wel errug leuk uit. En het feit dat alles nog op voorraad was wakkerde het "Hebben!"-gevoel aan. Ik swatchte alles, liet me adviseren en probeerde een lipstick.

Na wat dralen en denken koos ik uiteindelijk twee producten. Een oogschaduwpalette van de Fabulousness collectie, en een nagellakje uit de Glamour Daze collectie.



Het oogschaduwpalette heeft een erg handzaam formaat en is aan een kant bedekt met roze satijn. De sluiting is een plastic strikje. Hoe leuk! Het lakje heeft helaas geen bijzondere verpakking meegekregen, maar ach... Het gaat uiteindelijk om de inhoud, toch? En die heeft glitters!

MAC Glamour Daze Nailpolish - Everything That Glitters (14,50)
De lak heeft een zwarte basis en bevat een prachtige meerkleurige glitter met onder andere paars, roze, blauw, groen en goud. Superpretty! Het eerste laagje lijkt in eerste instantie heel sheer, maar het tweede laagje maakt alles goed! De lak draagt (net als veel andere glitterlakken) lekker snel. Een piepklein detail/minpunt: Zelfs na de topcoat blijf je de glitters nog een beetje voelen op je nagel. Dat is ook een klein beetje te zien op de foto. Moet trouwens nog wel even vermelden dat de foto's niet van de normale kwaliteit zijn. Het licht was enorm slecht en daarom wilden de swatchfoto's niet lukken. Excuses! Als het licht beter is ga ik misschien nog wat nieuwe swatches maken...

M.A.C. - Everything That Glitters (met flits)

MAC Fabulousness - Fabulousness Warm Eye Palette (43,00)
Zoals ik in de introductie al vertelde bevat dit kleine palette een spiegeltje en ook nog een piepklein kwastje. Er zitten in totaal vijf kleuren in dit palette, waarvan drie neutralere (grotere pans), en twee accentkleuren (rechts). 
De kleuren in het palette zijn van links naar rechts: Glamour Light, Retrospeck, Honesty, Cognac, Sketch.

Glamour Light is duidelijk de highlighter, maar hij is heel erg subtiel. Zoals je straks op de swatch ook wel zult zien is hij bijna onzichtbaar op mijn huid, al laat hij wel een subtiele glans zien. Retrospeck is een vaste oogschaduw van MAC, en ook wel een vrij bekende. Een mooie kleur die in vrijwel elke ooglook gebruikt kan worden. Honesty is best een mooie kleur, maar een beetje korrelig van structuur. De shimmer erin smeert wat stroef uit. Een beetje deppend opbrengen dus. De twee accentkleuren, Cognac en Sketch zijn allebei supermooie en goed gepigmenteerde kleuren. Al ziet Sketch er op de swatch een beetje chalky uit, dat is hij niet! Opnieuw mijn excuses voor de swatches met flitslicht. Het wilde vandaag echt niet lukken ;-)

MAC Fabulousness - Warm Eye Palette (met flits)

De MAC Fabulousness en Glamour Daze kerstcollecties zijn nu te koop bij de MAC Pro Store, MAC Shops in De Bijenkorf en Douglas, en natuurlijk op maccosmetics.nl.

Hebben jullie iets van deze collectie gekocht?