Tuesday, November 27, 2012

Hema Natural Body Scrub & Hand Cream

Sinds oktober heeft Hema een nieuwe lijn verzorgingsproducten in de schappen liggen onder de naam 'Natural'. Deze producten bestaan voor 95% uit natuurlijke bestanddelen en maken zo de kans op allergische reacties en irritaties kleiner.

Ik moet zeggen dat ik normaal gesproken de labeltjes van mijn verzorgingsproducten niet ga ontleden in de winkel, maar ik merk dat het op beautyblogs een steeds groter 'issue' begint te worden. En als er een 'natuurlijk'en fijn geprijsd alternatief is voor de meest gebruikte verzorgingsproducten, dan maakt dat de keuze een stuk makkelijker.

Ik kocht de Body Scrub en Handcream. De producten vallen direct op in de schappen door de witte verpakking met groene dop. De verpakking is simpel, maar dat vind ik ook erg goed bij deze lijn passen. Geen poespas, net als de inhoud. Alle producten zijn vrij van parabenen, siliconen, kleurstoffen, minerale olie en agressieve was-actieve stoffen.

De Handcream bevat 75 ml en kost 2,60. Hij is verrijkt met olijf-en cranberry olie. De creme ruikt fris, maar toch zit er iets in wat ik minder lekker vind. De cranberry misschien? De geur blijft gelukkig niet erg lang hangen. Eigenlijk is het een heerlijke basic handcreme voor in je tas. De creme is niet te dik of te dun, en trekt snel in. Het maakt mijn handen zacht, en dat is precies wat ik van een handcreme wil. Natuurlijk, dat geurtje zou iets aantrekkelijker kunnen, maar verder heb ik hier niets op aan te merken!

Voor de liefhebbers hier nog even de ingredientenlijst:


De Body Scrub bevat 150 ml en kost 3,10. Ook dit product bevat olijfolie, en daarnaast zijn er abrikozenpitjes in verwerkt voor het scrub-effect. Wow, wat ruikt deze scrub lekker! Een heerlijk zacht geurtje met een zweempje zoetigheid van de abrikozen. De scrub is een cremeachtige substantie. Ook is de scrub niet echt 'hard en grondig', zoals bijvoorbeeld een Sabon. Maar je voelt duidelijk de gemalen abrikozenpitten. Daarnaast voelt de creme heerlijk zacht en voedend. Ook na het afspoelen voelt mijn huid zacht en soepel. Ja, ook dit is een prima product voor een prima prijs!

En opnieuw nog even de lijst met ingredienten:


Hieronder zie je goed de structuur van de Body Scrub (links) en Hand Cream (rechts). Je ziet bij de scrub heel duidelijk de vermalen abrikozenpitjes zitten. Altijd fijn als je ook daadwerkelijk kunt zien wat er in je producten zit.


Hoewel ik normaal dus niet echt op de labeltjes let, vind ik het toch een fijn idee om te weten dat er weinig tot geen chemische troep in mijn verzorgingsproducten zit. Als het dan ook nog eens degelijke producten zijn die hun werk goed doen en een zacht prijsje hebben, dan kan ik alleen maar zeggen:  

Een dikke thumbs up voor Hema Natural!


Hebben jullie al producten van de nieuwe, natuurlijke lijn van Hema geprobeerd?