Sunday, October 21, 2012

New Essie + Swatch

Toen ik vorige week door een vriendin werd meegesleept naar een speciale Ladies' Night, wist ik niet goed wat ik moest verwachten. Toch werd ik blij verrast, want het bleek dat vrijwel alle aangesloten winkels fijne kortingsacties hadden. Daaronder viel ook de drogisterij, die alle make-up die avond voor de helft van de prijs van de hand deed. En laten zij nu net een groot Essie display hebben...


Natuurlijk baande ik me meteen een weg naar het rek. Waar ik dik een kwartier (zo niet een half uur) heb staan dralen. Want welk kleurtje zal ik meenemen? Uiteindelijk wil ik ze allemaal wel hebben natuurlijk, maar dat zou een beetje te gek worden. Hmm... Op mijn wishlist stond al een tijdje een mooie dieprode herfstkleur. Dus daar besloot ik naar te zoeken. Ik vond Bahama Mama, en omdat ik toch bezig was in de herfsttinten greep ik ook Luxedo mee, een diepbruin/paarse kleur. Zoals de Engelsen dat zo mooi noemen: een sultry kleurtje. En, omdat mijn Poshe topcoat het loodje had gelegd besloot ik de Fast-Dry topcoat van Essie te proberen.

Totaalprijs? Zestien euro! Ik zeg het je, als mijn vriendin me daar niet had weggesleurd was ik meer gaan halen. Je bent een shopaholic of je bent het niet, toch?

Natuurlijk moest ik meteen beginnen met lakken, en Bahama Mama kreeg de eer. Hoewel ik de vorige keer nog niet denderend enthousiast was over het nieuwe borsteltje van Essie, was dat bij dit lakje wel anders. He-mels! In twee laagjes vond ik de kleur mooi dekkend en diep. Een extra laagje had ook nog wel gekund, maar vond ik niet nodig. Ik gebruikte ook meteen de sneldrogende topcoat. En die werkte best goed! Alleen is hij behalve sneldrogend niet veel anders. De volgende dag had ik al enorme chips! Beetje jammer dus... Wel een pluspunt: Hij geeft een prachtige glans.

Essie - Bahama Mama (met flits)
Essie - Bahama Mama (zonder flits)

Zoals je kunt zien op de foto's heeft de lak ook een hint paars in zich, afhankelijk van het licht. Ik vind het echt een prachtige kleur, het was precies wat ik zocht! Ben heel benieuwd hoe Luxedo zal uitpakken...

Wat vinden jullie van deze kleur?