Sunday, September 30, 2012

Truly Yours - September


En dan doen we even een fast forward en gaan we van de juli box in een keer door naar de Truly Yours box van september! Augustus vergeten we voor het gemak maar even, want dat is immers allang oud nieuws. Deze box is mijn laatste van het abonnement, ik heb het vorige maand namelijk stopgezet. Wil je weten waarom, en of ik na deze laatste box spijt heb van mijn beslissing?

Allereerst ben ik jullie misschien een kleine verklaring schuldig, het is namelijk al een tijdje (twee maanden dus) nogal rustig op SSB. Ik heb vooral moeten wennen aan de omschakeling van het (luie) studentenleven naar een fulltime werkweek van 40 uur. Ik hield simpelweg geen tijd meer over om te bloggen. Maar niet getreurd, ik ben van plan om het bloggen weer helemaal op te pakken. En ook HC gaan jullie zeer snel weer terugzien. Yay!

Goed, terug naar de Truly Yours box. Laat ik kort nog even iets zeggen over de box van augtus. Via deze link kun je zien wat er allemaal in deze box zat. Ik had het Snowberry Eye Serum (mwah), de Weleda dag en nachtcreme (interessant), de Korres Shower Gel (joepie!) een Impulss nagellakje (gaap) en een tester van Marc Jacobs Dot (yay!). Vooral het Impulss lakje stelde teleur, omdat ik in een eerdere box een Essie lakje vond. Impulss vind ik alles behalve een luxe-of nichemerk. Het is een D-merk, in mijn opzicht. En hoewel er dus zo'n drie producten in de box zaten waar ik tevreden over was, besloot ik toch om de box op te zeggen.

Het is hartstikke leuk om iedere maand een cadeautje te ontvangen (en eerlijk is eerlijk: het is dankbare blogvulling), maar ik vind de prijs toch te hoog voor wat je krijgt. Ook vind ik het jammer dat er vaak meerdere producten van hetzelfde merk in de box zitten en dat je soms producten krijgt die totaal niet je kleur of geur zijn. Dat is natuurlijk het risico van het hele beautybox-concept, maar voor die 12 euro koop ik liever meteen iets wat ik helemaal geweldig vind, in plaats van iedere maand een aantal samples te ontvangen die na een keer testen direct in een lade verdwijnen.

Na het hele verhaal hierboven kun je je mijn teleurstelling misschien wel voorstellen toen ik de box van september opende. Twee producten van hetzelfde merk, en nog wel van Impulss! Maar goed, laten we even product voor product bespreken:

1. Lancaster Aquamilk Absolute Moisture Cream (fullsize)
Leuk om te proberen, een dagcreme van zo'n luxemerk. Alleen een beetje jammer dat er in de vorig box ook al een zelfde formaat sample zat met dagcreme van Weleda. Achja, misschien handig voor in de toilettas. Die inmiddels uit zijn voegen barst van al de samples en overblijfselen uit beautyboxen.

2. Impulss Eyelashes (fullsize)
Nepwimpers gebruik ik eigenlijk nooit. Wel leek het me eens grappig om te proberen, dus kocht ik bij Action een set van 3 paar neppers voor 1 euro. Ze liggen nog steeds ongebruikt in de la, en ik denk dat deze wimpers hetzelfde lot beschoren zijn. Ik snap wel waarom ze dit soort producten in de box doen, maar het is niet my cup of tea.

3. Impulss Smile 6-Wegvijl (fullsize)
Vijlen heb ik meer dan genoeg, dus deze is erg overbodig. En ik denk dat dit voor meer mensen geldt. Wie heeft er nu geen vijl in huis? En opnieuw zitten er twee producten van hetzelfde merk in de box. Misschien krijgen de samenstellers wel kwantumkorting?

4. Les Couvent des Minimes Baume du Jardiner Handcreme (fullsize)
Dit vind ik het leukste product van de box, ook al heb ik meer dan genoeg handcremes op voorraad om nog tot volgend jaar kerst te smeren. Het is een merk waar ik wel eens over gelezen heb op andere beautyblogs, en ik vind het leuk dat ik het op deze manier ook eens kan proberen. Zelf had ik er waarschijnlijk nooit iets van gekocht.

5. Toni & Guy Damaged Hair Shampoo
Ook dit is een merk wat we al eerder in de Truly Yours box hebben gezien. Deze shampoo is niet geschikt voor mijn haartype. Mijn haar is erg snel vet, en voedende shampoos zoals deze maken mijn haar eerder enorm slap en futloos.

Kortom, in deze box was er maar 1 product dat me (lichtelijk) kon bekoren. Kan natuurlijk gebeuren, maar ik ben toch blij dat ik hem inmiddels heb opgezegd! Het zal vast eens gebeuren dat ik in de komende maanden een geweldige box met een prachtig product langs zie komen, maar dan kan ik van het geld dat ik zo uitspaar in ieder geval meteen dat ene superproduct kopen ;-)

Wat vinden jullie van de Truly Yours september box?