Sunday, July 29, 2012

Review: TBS Beautifying Oil.


The Body Shop is de laatste tijd bezig met vernieuwing. De 'all time favorites' krijgen een nieuw jasje en er worden nieuwe producten geintroduceerd. Waaronder deze Beautifying Oils. Verkrijgbaar in de standaard TBS geuren en te gebruiken voor meerdere doeleinden. Een 'droge' olie die snel intrekt en niet plakt? Dat moet ik zien!

De Beautifying Oils zijn verkrijgbaar in de volgende geuren: Cocoa Butter, Olive, Chocomania, Coconut, Mango, Moringa, Strawberry en Sweet Lemon. Ik koos voor de zachte, bloemige geur van Moringa.

Wat zegt The Body Shop zelf over dit product:
De Beautifying Oil is pure schoonheid in een flesje. Het is een zogenaamde ‘droge’ olie, die absoluut niet vet aanvoelt en super snel intrekt. De olie geeft je lichaam, haar en gezicht een prachtige natuurlijke glans en een heerlijk zijdezacht gevoel. Door de geur van Moringa, witte bloemen, kom je direct in een zomerse stemming.

The Price: 9,00 voor een flesje van 100 ml. Ik heb dit flesje gekocht tijdens een aanbieding voor 7,20.


The Looks: Een simpele, doorzichtige plastic fles met goudkleurige dop. Het etiket vind ik erg mooi, in die nieuwe 'TBS-stijl'. In het logo is het hoofdingredient Moringa en een aantal druppels olie verwerkt. Pretty! Om de olie wat beter te doseren heeft de dop een kleine opening. Maar of ik dat helemaal praktisch vind...

The Smell: De bloemige, zachte Moringa-geur die we van TBS gewend zijn. Normaal gesproken zijn de producten van TBS erg heftig van geur. Misschien soms zelfs te, als ik voor mezelf spreek. Gelukkig zijn deze Beautifying Oils helemaal niet sterk geparfumeerd, zodat je ze heel subtiel blijft ruiken en ze andere geuren, zoals parfum, niet overheersen.

The Good: Het is een vreemde gewaarwording, maar het is echt een 'droge' olie. Het trekt supersnel in, je hebt bijna geen tijd om het uit te smeren! De olie plakt niet en laat inderdaad een mooie, subtiele glans en geur achter op je huid. Daarbij is het product heel zuinig.

The Bad: De dop is niet handig. Ik zou eerlijk gezegd ook niet goed weten hoe het handiger zou kunnen (een spraydop?), maar bij het doseren blijft er altijd wat olie langs de dop en de fles druppen, waardoor die toch een beetje glibberig wordt. Ook zegt TBS dat de olie geschikt is voor het gezicht en haar. Op mijn gezicht ga ik deze olie niet proberen, maar in mijn haar leek me best kunnen. Maar helaas, mijn haar werd er erg vet van. Iets wat ik bij echte (argan) haarolie niet heb. Behalve een subtiele glans en geur heb ik ook niet het idee dat de olie erg voedend is. Maar dat kan kloppen, want het is niet voor niets een 'beautifying' (verfraaiende) olie. Het is niet bedoeld als supervoedende verzorging.


The Verdict: Ik vind het een fijn product, maar weet niet zeker of ik het opnieuw zal kopen als mijn flesje (ooit) leeg gaat. Op de een of andere manier grijp ik toch eerder naar de bodylotion of bodymilk dan naar een olie, omdat die gewoonweg verzorgender zijn. Nu met de zomer is het mooi om je gebruinde huid te accentueren met een subtiel glansje, maar ik vergeet het product gewoon heel vaak. Ik weet niet precies waar dat aan ligt, misschien moet ik de Beautifying Oil voortaan gewoon in de badkamer zetten.


Hebben jullie de Beautifying Oils al geprobeerd? Of hebben jullie wel eens een andere lichaamsolie gebruikt?