Tuesday, June 5, 2012

Polish Of The Day: Neon!

Afgelopen week had ik ineens zin in neon. Na al dat heerlijke weer van de afgelopen tijd was ik zowaar eens een beetje verkleurd (yay!), en met een lekker fel kleurtje op je nagels lijk je nog bruiner! Daarbij is neon deze zomer helemaal hot, dus ik ging op zoek naar Flip Flop Fantasy van China Glaze...


Dat is een lekker felroze/neon kleurtje dat misschien al twee jaar op mijn wishlist staat en ik ineens weer op allerlei blogs zag opduiken met die tropische temperaturen. Lemming! Maar helaas, in alle reguliere webshops was de CG 'Poolside' collectie nergens meer te bekennen. Dan maar even de gloednieuwe 'Summer Neons' collectie bekijken. Daar zag ik een kleurtje dat me wel aanstond, dus ik ging op zoek naar een geschikte webshop. Toen ik twitter checkte zag ik ineens PrettyPolish.nl langskomen en voor ik het wist had ik Surfin' For Boys afgerekend. Dat was donderdagavond. Zaterdag werd hij bezorgd, en vandaag heb ik de swatch voor jullie!

Er is alleen 1 GROOT probleem met neon: Het is on-mo-ge-lijk om die kleurecht te fotograferen. Bij deze dus een heads up, de kleur op de foto's is anders dan in real life.
Op deze foto lijkt de lak gewoon oranje. Maar in het echt is het een mix van oranje, roze en rood. Het is geen van allen, maar tegelijk alles bij elkaar. Ja ik weet het, ik ben geen ster in het omschrijven van kleuren. En ik vind het enorm irritant dat hij niet 'pakt' op foto. Daarnaast zit er ook nog een hele subtiele en fijne shimmer in. Op je nagels zie je die niet direct, maar het geeft de kleur wel meer diepte. Zo, na deze belabberde introductie (en duizendmaal excuses) op naar de feitelijke swatches!
China Glaze - Surfin' For Boys (flits)
De lak heeft, zoals we van China Glaze gewend zijn een smal kwastje. Toch is dat geen bezwaar, want hij lakt heel fijn! In twee laagjes had ik een dekkende kleur, en de lak droogt ook vrij snel. Prima in orde!
China Glaze - Surfin' For Boys (daglicht - hier zie je de shimmer een beetje)
Ik vind het echt een geweldige kleur en ben heel blij dat ik hem besteld heb. Misschien dat er binnenkort nog wel meer Summer Neons bij komen ;-) Voor wie benieuwd is naar de echte kleur van de lak (en de afwijking van mijn camera), check voor de zekerheid nog even Scrangie's swatch.

De Webshop
Het assortiment van PrettyPolish is vrij uitgebreid en ze verkopen een aantal merken die ik nog nergens anders ben tegengekomen. China Glaze, Orly, Model's Own, Zoya... Voor dit China Glaze lakje betaalde ik 5,95. Ook de verzendkosten zijn lekker laag. Zo kostte het verzenden van een enkel lakje maar 2,50. Toch lees ik op de website het volgende:

Als je kiest voor brievenbus post zijn de verzendkosten 2,50 euro. Je pakketje wordt goed ingepakt in een luchtkussen envelop en binnen 2 werkdagen na het ontvangen van je betaling  verzonden met Post. Dit is wel op eigen risico.

Ik vond het al opmerkelijk, want zo'n lakje past toch nooit door de brievenbus? En pakketpost is minstens 6,75. Ik vroeg me dan al af hoe het bezorgd zou worden. Uiteindelijk kwam de pakketdienst langs. Dit keer had ik dus geluk, maar wat als er de volgende keer een postbode aanbelt met de mededeling dat de brief ondergefrankeerd is en ik de rest bij mag betalen? Niet helemaal ideaal... Ik moet er wel bij vermelden dat je ook voor een 'normale' optie kunt kiezen waarbij de verzendkosten 4,95 zijn, maar dat zag ik tijdens het bestelproces over het hoofd denk ik... Je hebt dus zelf de keuze: Ga je voor veilig of heb je zin om een gokje te wagen?

Ook kwam het lakje aan in een wat verfomfaaide bubbelenvelop en aan de buitenkant van het flesje zaten wat spettertjes nagellak. Nu is dat met een beetje remover zo weg, maar ik ga de volgende keer toch maar voor de duurdere verzendoptie kiezen... ;-) Verder heb ik helemaal niets te klagen over de webshop, het is allemaal prima verzorgd en ik zal er zeker vaker gaan bestellen!

Ook merkte ik nog iets anders aan het flesje toen ik hem vergeleek met een CG lakje dat ik al had...
De inhoudsaanduiding is op het nieuwe flesje veel groter dan op het lakje dat ik zelf al had. Daarbij staat er voorop ook in het Nederlands (!?) 'Nagellak Met Verharder'. Op het andere flesje staat dat niet.
Ook op de achterkant staat ineens een Nederlands tekstje, terwijl dat op de andere ontbreekt. Op de rechter staat weer een icoontje dat links mist.
En zoals je kunt zien is ook het stickertje anders... En ook lijkt het linkerflesje een tikkie kleiner dan de rechter, maar dat is echt heel lastig te zien.

Eerst was ik bang dat ik misschien  een nepper te pakken had, maar na wat navraag bij PrettyPolish (ze hebben ook een goede, snelle en vriendelijke klantenservice!) en China Glaze (dito), kan ik opgelucht ademhalen.

"China Glaze has several different bottle designs. Some of differences are based on the market. International and domestic bottles are slightly different as are bottles for different collections. Both of the China Glaze bottles you have are authentic."

Pfew!

Wat vinden jullie van neon lakjes? Gaaf of een beetje tacky? Zou je ze zelf ook dragen?