Friday, June 22, 2012

Nieuw: Palmolive Ayurituel Showergel

Misschien heb je de term 'Ayurveda' wel eens voorbij zien komen. Ayurveda is een 5000 jaar oude gezondheidsleer uit India, waarbij de drie 'doshas' (levensenergie├źn) centraal staan. Deze staan in verband met de vijf elementen: Lucht, Ruimte, Aarde, Water en Vuur. Als er een harmonieus evenwicht bestaat tussen de drie doshas, dan zit je lekker in je vel en voel je je fit.

Omdat we tegenwoordig allemaal drukdrukdruk zijn, raken de doshas snel uit balans. Palmolive helpt je bij een momentje van ultieme ontspanning door twee heerlijke Ayurituel douchegels uit te brengen. Lees snel verder!

Allereerst nog even over het perspakketje: Ziet het er niet gezellig uit? Een rieten mandje met een grote gouden strik erom. Ook was de manier van aanvragen erg leuk en persoonlijk gedaan. Je moest namelijk een test doen om erachter te komen welke variant van de nieuwe douchegels het beste bij je zou passen. Alles helemaal in die typische Indiase stijl met elementen van de Ayurvedische leer. Mooi!
Ook de inhoud mag er zijn! Naast de twee nieuwe douchegels zat er ook een flesje aromatische olie (Kapha) in, twee gastendoekjes in matching kleurtjes en een boekje waarin de Ayurveda-leer wordt uitgelegd.

Zoals je uit mijn inleiding waarschijnlijk hebt kunnen opmaken is de Ayurvedische leer best ingewikkeld, en is het lastig om kort en krachtig te vertellen wat het inhoudt. Daarom is het des te leuk dat ze een boekje hebben toegevoegd, ik ga er zeker meer over lezen.

De showergels zijn er, zoals gezegd in twee varianten: Energy en Joyous. Zoals je kunt zien zijn de verpakkingen helemaal op het thema aangepast. Van het lettertype, de kleuren en de sierlijke vormen op het etiket tot de gels zelf.

Volgens de online test zou de Ayurituel showergel in 'Energy' het beste bij me passen. Dit is de variant met Indiaas sandelhout en gember.
Die ingredienten zorgen ervoor dat de geur kruidig en zwaar is, misschien zelfs een tikje 'rokerig' door het sandelhout. Heel anders dan wat ik normaal gesproken uitkies (lees: fris, zacht en zoet). Maar ik moet zeggen, de geur bevalt me wel. Hoewel het een warme geur is, werkt hij opvallend verfrissend!
De Joyous variant bevat Indische moerbei en lotusbloem. Deze showergel ruikt meer bloemig dan kruidig, maar ook dit is een wat zwaardere geur. Toch merk je duidelijk dat deze geur een meer ontspannende werking heeft. Relax!

Allebei de geurvarianten ruiken vrij zwaar en kruidig, wat echt bijdraagt aan de Oosterse/Indiase sfeer. Ik vind ze beide erg fijn (zeker voor die prijs!), maar ik zal je toch aanraden om in de winkel zelf eerst even te snuffelen, want ik kan me voorstellen dat het voor sommigen best een beetje wennen is.


De Palmolive Ayurituel Showergels in Joyous en Energy zijn verkrijgbaar bij de drogist voor een adviesprijs van 2,89.

* Wil jij kans maken op een reis naar India? Check dan de Facebookpagina van Palmolive! Daar kun je zelf ook een test doen om te zien welk dosha type je bent, en welke showergel het beste bij je past.

Deze producten heb ik ter review ontvangen. Dit heeft geen invloed gehad op mijn mening over het product.