Thursday, June 7, 2012

L'Oreal Rouge Caresse: Review & Swatches

Ze liggen inmiddels al een tijdje in de winkels, maar zodra de eerste blogposts over deze nieuwe lipsticks van L'Oreal voorbij kwamen wist ik meteen dat ik ze wilde proberen. Zachte formule, leuke frisse kleuren, voelt als een lippenbalsem... Maar hebben we dat niet eerder gehoord? Destijds werd ik teleurgesteld. Benieuwd of ik wel blij word van de Rouge Caresse lipsticks?


De Rouge Caresse lipsticks zijn, als ik me niet vergis, bedoeld voor de wat jongere meiden die niet van traditionele lipsticks houden. Nu moet ik zeggen dat de prijs daar niet echt naar is, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Nu val ik niet meer in de categorie 'tiener', maar ik hou persoonlijk ook meer van balsem-achtige lipsticks met een leuk kleurtje en glansje dan een 24hours-superlonglasting lipstick die mijn lippen in no-time uitdroogd.

Zoals je kunt zien heb ik twee Rouge Caresse lipsticks: Cheeky Magenta (07) en Dating Coral (301). Tijdens de laatste Kruidvat 1+1 gratis actie besloot ik ze eindelijk te gaan halen.


The Looks: De meningen over de verpakking van de Rouge Caresse lipstick lopen nogal uiteen, maar ik vind ze er best leuk uitzien! Onderop een sticker met de kleur en naam, en ook de dop is in de kleur van de lipstick. Handig! Verder lijkt de huls uit een dubbele laag te bestaan. Chique maar ook speels. De stick zelf heeft een afgeronde top in plaats van een puntige.
The Price: 14,99. Dat vond ik persoonlijk eigenlijk net een tikje te duur (zegt iemand die wel 18 euro voor een MAC lipstick neertelt), dus wachtte ik tot er een kortingsactie voorbij zou komen.
The Smell: De geur van lipstick valt me over het algemeen vrijwel niet op (tenzij die dus heel zwaar is), en ook deze lipsticks hebben geen opvallende geur die lang blijft hangen. Prima dus!
The Good: De lipsticks zijn heerlijk zacht en voelen echt als een balsem. Daarbij geven ze ook goed kleur af! Het probleem met balsem-achtige lipsticks is dat ze meestal maar een 'zweempje' kleur achterlaten, maar ik vind deze echt vrij goed gepigmenteerd! Ook zijn de kleuren erg leuk en droogt de lipstick niet in.
The Bad: Hoewel de lipstick zelf niet indroogt, heb ik wel het idee dat ik na een tijdje velletjes op mijn lippen krijg. Of dat echt aan de lipstick ligt weet ik niet, maar het is wel een beetje jammer. Ook smelt de lipstick vanwege de zachte textuur sneller weg dan anderen en moet je hem na het eten of drinken opnieuw aanbrengen, waardoor de lipstick sneller 'op gaat' dan andere soorten.
The Verdict: Ja, ik ben fan! Ik hou van de formule en de kleuren. Het is een supermakkelijke lipstick om in je tas te hebben en onderweg even snel bij te werken. Hele fijne lipsticks, zeker voor de komende zomer!


L'Oreal Rouge Caresse - Cheeky Magenta
 L'Oreal Rouge Caresse - Dating Coral

Hebben jullie de Rouge Caresse lipsticks al geprobeerd?