Wednesday, May 9, 2012

Catrice Revoltaire: Lipstick 'Colour Bomb'

Na de blush is het vandaag tijd voor de Velvet Matte lipstick in de kleur 'Colour Bomb' uit de welbekende Catrice Revoltaire collectie. Als jullie hem nog niet moe zijn: bij deze mijn swatches en review!


Allereerst: Wat ziet deze verpakking er ge-wel-dig uit! Zilveren huls met een matte barokprint, chique! Ook voelt de huls, net als bij andere Catrice lipsticks heel zwaar aan.
Onderop staat zoals gewoonlijk de kleurnaam en ook het stickertje is in de kleur van de lipstick.
Is het geen plaatje? De lipstick zelf is een prachtige koraalkleur. Zoals al vermeld staat op de sticker, gaat het hier om een 'Velvet Matt' variant. Een finish die Catrice niet in zijn reguliere assortiment heeft zitten.
Ik heb ervaring met matte lipcreme, maar niet echt met matte lipstick. Omdat ik er zoveel goeds over had gelezen kon ik ook niet wachten om te gaan swatchen. Hij zou namelijk een goede dupe zijn voor de bekende 'Watch Me Simmer' lipstick van MAC.

Het duurde even voor er genoeg kleur vanaf kwam, maar na een paar veegjes stond er een flinke felle streep lipstick op mijn arm.

Mijn excuses voor het verschil in belichting

En toen smeerde ik hem met high hopes op mijn lippen. Omdat matte lipsticks velletjes extra zichtbaar maken, had ik expres even gescrubt en met lippenbalsem gesmeerd. Zoals je ziet mocht dat niet helemaal baten, want hier en daar zijn alsnog velletjes te zien. Ook ben ik een aantal keren met de stick over mijn lippen gegaan om de kleur op te bouwen, want hij voelde helemaal niet zo 'fel' als ik had verwacht. Ook als ik nu nog naar de swatch kijk denk ik: "Hij had veel feller moeten zijn!" Niet dat ik hem niet mooi vind, hij is alleen niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Vanwege de matte finish is de lipstick niet erg voedend, eerder uitdrogend. Toch houdt de kleur vanwege de finish best lang.

De Catrice Velvet Matte lipsticks zijn onderdeel van de 'Revoltaire' Limited Edition. Ze kosten 3,99 per stuk en zijn (hopelijk nog) verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister.