Friday, March 23, 2012

Catrice feMALE Eye Aquarelle Duo Chalks

Toen ik afgelopen week de Kruidvat binnenliep zag ik in het Catrice vak de 'feMALE' Limited Edtion liggen. Ik had al verschillende goede reviews gelezen over de Eye Aquarelle Duo Chalks, perfecte dupes voor de Shimmer Cubes van The Body Shop. Ik swatchte ze en ik was meteen om. Ik kocht de kleurcombinaties "02 - Tomboy" en "03 - Boys Are Back". Benieuwd? Kijk snel mee!



Boven: 03 - Boys Are Back, Onder: 02 - Tomboy

Dit zijn ze dan, de zogenaamde 'aquarelkrijtjes' voor je ogen. Per verpakking krijg je twee kleine plastic doosjes die zijn gevuld met een flinke brok oogschaduw. De doosjes hebben een klein plastic dekseltje, dat (helaas) niet echt fijn sluit. Dit zijn dus niet echt doosjes om te laten slingeren in je stash of mee te nemen in je make-uptasje. Er zijn drie verschillende kleurcombinaties verkrijgbaar. Ik heb gekozen voor Boys Are Back, met een bronskleurige oogschaduw en een groen/bruinig kleurtje. Daarnaast nam ik Tomboy mee, met een zwarte shimmery kleur en een paars/blauwe oogschaduw.
Zoals je misschien wel is opgevallen lijken deze doosjes heel erg op de Shimmer Cubes van The Body Shop. De doosjes schijnen zelfs precies hetzelfde formaat te hebben. Handig als je al zo'n palette hebt, maar eerlijk gezegd vind ik ik de verpakking op zichzelf verder niet zo heel denderend. Maar daar heb ik ze ook niet voor gekocht. It's all about that one magic word: Pigment!

Rechter twee kleuren: Tomboy, linker twee kleuren: Boys Are Back

Geweldig toch? De oogschaduw kan in eerste instantie wat korrelig/chalky (goh!) overkomen, maar zodra je het gaat gebruiken heb je geen last van fall-out. Ze voelen zo zacht als boter en met een veeg komt er meteen onwijs veel kleur vanaf.  Moet wel zeggen dat de kleuren minder helder zijn als je ze met een kwast op je ooglid aanbrengt. Dan heb je meerdere laagjes nodig om tot hetzelfde resultaat te komen als op de foto hierboven.

De oogschaduw blend heel makkelijk en is fijn in gebruik. En hoewel ik niet superfan ben van de verpakking, kun je deze prachtige oogschaduws voor 2,99 (per twee!) niet laten liggen. Kom je de feMALE collectie van Catrice tegen, check dan zeker deze Duo Chalks!

Heb jij iets gekocht van de feMALE collectie van Catrice? En zijn deze Duo Chalks iets voor jou?