Tuesday, February 28, 2012

Verslaving: Pinterest

Bron foto

Na Twitter, Facebook en Tumblr is er weer iets nieuws aan het social media front en jullie hebben er ongetwijfeld al eens over gehoord. Pinterest is the next best thing. Toen ik op Beautylab over deze nieuwe website las, was ik meteen benieuwd. Online collages en moodboards maken? Sounds good! 

Zo gezegd zo gedaan. We zijn inmiddels een aantal maanden verder en ik ben enthousiast. Even een korte uitleg voor de meiden die Pinterest nog niet kennen. Op deze website kun je een profiel aanmaken met je Facebook of Twitter account. Dat is heel simpel en binnen een paar seconden kun je al aan de slag. Je kunt boards maken met allerlei verschillende onderwerpen. Fashion, beauty, recepten, DIY-projecten, mooie quotes, random plaatjes of een wishlist, het kan alles zijn! Vervolgens ga je de boards vullen met zogeheten pins dat zijn links naar andere websites, tutorials, webshops, etc...

Ik vind het veel praktischer dan bijvoorbeeld Tumblr, waar je in feite alleen maar mooie plaatjes kunt reposten. Hier kun je het plaatje 'pinnen' binnen een categorie en heb je meteen alles bij elkaar. Veel handiger dan dat oneindige scrollen, vind ik persoonlijk. Je kunt al uren zoet zijn met de site doorzoeken om pins van anderen te bekijken, maar je kunt door middel van de "pin button" ook zelf inspirerende afbeeldingen die je online tegenkomt opslaan op je boards.

Benieuwd naar onze boards? We zijn te volgen via:
Neonrocks
HeavenlyCinnamon

Heb jij je ook aangemeld bij Pinterest? Deel je link in de comments. Altijd leuk om nieuwe mensen te volgen!