Friday, February 10, 2012

Going, going... gone januari 2012


Zie je die enorme berg? Dat zijn allemaal lege verpakkingen! Allemaal producten die ik afgelopen maand heb op gemaakt. In het kader van de goede voornemens had ik met mezelf afgesproken dat ik in de maand januari elke dag een product op zou maken of weggooien.

Nou volgens mij is dat wel aardig gelukt. Dit zijn de full size producten en een hele berg samples. Ik heb een soort minireviews gemaakt, omdat ik deze producten niet eerder heb kunnen reviewen.

Ikea Zonnebrandcrème factor 20 en factor 30
Deze heb ik niet opgemaakt, maar heb ik weggegooid, omdat ik na gebruik van de zonnebrandcrème zo'n vreselijke jeukende, rode bultige uitslag op mijn gezicht kreeg. Om het zekere voor het onzekere te nemen, heb ik beide flacons direct afgedankt en in de prullenbak gegooid. Ook koop ik deze zonnebrandcreme niet nog eens, want hij laat een witte waas achter en smeert niet gemakkelijk uit.


Mac Get rich quick Dazzleglass
Ik weet niet wat mij bezielde toen ik deze dazzleglass kocht, totaal niet mijn kleur. Eerlijk gezegd ben ik blij dat hij op is. Achteraf viel de kleur me mee, want het is een mooie warme neutrale bruine kleur. Een glinsterende nudelipglass, zonder doods te zijn. Toch zal ik deze kleur niet snel weer kopen.

Cowshed lippy cow natural lipbalm
Deze zat in de Glossybox van de maand december. Wat ben ik blij dat ik deze niet zelf heb gekocht! De lippenbalsem heb ik niet in zijn geheel opgemaakt. Na een paar dagen deze lippenbalsem te hebben gebruikt, waren mijn lippen er erger aan toe dan voorheen. Na een paar dagen rust en een andere balsem, bedacht ik me dat het misschien weleens van de Cowshed lippenbalsem kon komen. Om het zeker te weten en een andere oorzaak uit te sluiten, smeerde ik nog een aantal keer met de Cowshed lipbalm. Gevolg: overgevoelige, gebarsten en daardoor pijnlijke lippen. Dit product komt er bij mij niet weer in.




Shills Avocado eyecream
Een vettige oog crème, die me aan de Kiehl's Avocado eyecream deed denken. In de lichtgele substantie zaten allemaal hardere witte stukjes. Die witte vlokjes bleken ook creme te zijn, maar een die zich niet goed liet uitsmeren. Ik ben er niet achtergekomen of die in de eyecream hoorden. Daarnaast had ik niet het idee dat de crème iets deed. Deze koop ik niet opnieuw.

The Body Shop Monoi bodybutter
Een heerlijke zachtgele bloemigruikende bodybutter. Helaas is deze nu discontinued, maar ik heb hem keer op keer gekocht. Lekker vettige en verzorgend voor de winter. Mijn huid kan dan net dat extraatje gebruiken. Een geur die mij aan de zomer doet denken en ik vind het dan ook heel jammer dat deze geur uit het assortiment is gegaan.

Rexona Shower fresh deodorant
Wat moet je hier over zeggen? Het is gewoon een simpele deodorant en doet zijn werk. Erg neutraal, unisex en 'fris' qua geur. 

Garnier Essentials Make up remover gevoelige huid
Een heerlijk budget product! Als ik hier mijn oogmakeup mee verwijder heb ik geen last van branderige of tranende ogen. Ik wil eerst nog wat andere make up removers proberen, maar wie weet koop ik deze nog wel een keer. Afgelopen weer kocht ik van dezelfde lijn de verfrissende tonic.

Kruidvat Nagellak remover zonder aceton
Een fijne budgetremover. Al meerdere keren kocht ik hem opnieuw, ookal droogt hij nog steeds mijn nagels en nagelriemen iets uit. Hier vlieg ik echt moeiteloos doorheen!

Juicy Couture - Juicy Couture
Voor kerst heb ik 4 nieuwe geuren gekregen, dus het werd hoog tijd om er een op te maken. Een fijne, bloemige geur, die ik misschien wel weer opnieuw koop, ookal vind ik de geuren van Juicy Couture over het algemeen meer geschikt voor jongere meiden. Het is een mooie te tussenstap, niet een superzoete meisjes geur, maar ook geen zware volwassenvrouwen parfum. Zwaar genoeg om 'm tijdens een avondje stappen te dragen, maar licht genoeg om hem ook naar school of werk op te spuiten.

Verder zie je nog Hegron Haarcreme, om je haar glad en steil te maken. Een restje, dat ik gekregen heb van mijn moeder. Wat moet ik er van zeggen? Niet geweldig, dus deze koop ik niet weer. In het kleine transparante flesje zat 'zeep zonder water' van de Trekpleister. Na gebruik bleven mijn handen een soort plakkerig aanvoelen. Wat mij betreft is ook dit product niet voor herhaling vatbaar.
  


Ik heb er afgelopen maand een behoorlijk aantal samples doorheen gejaagd. Heerlijk om op te maken!


Omdat we toch al zo lekker bezig zijn, gaan we nog even door net de spullen die ik in november en december heb opgemaakt.




Hier zaten wat meer make up dingetjes bij die ik heb opgemaakt of weggegooid. Ik heb er even kort een paar uitgelicht.

Elf cream eyeliner in Dark blue
Helaas was hij uitgedroogd, voordat ik hem heb kunnen gebruiken. Gelukkig was de gel eyeliner niet zo duur, maar het blijft zonde. 

Gosh eyeshadow duo in Seaweed/ Oyster
In een ver verleden voor 0.50 cent op de kop getikt. De goudkleurige hoghlight heb ik helemaal opgemaakt, maar de donkere olijfgroene kleur zorgde ervoor dat ik er altijd moe uitzag.

Elf shimmering facial whip in de kleur Toasted
Mooie en zuinige highlighter, maar qua kleur wel een beetje donker. Het is een soort taupekleur. Als ik er weer een zou kopen, wordt het een andere, lichtere kleur.

Mini Urban Decay Primer Potion
Deze primer is al jarenlang mijn favoriete eyeprimer en heb ik al verschillende keren gekocht. Dit schattige exemplaar zat bij mijn Naked palette en ik heb er echt een eeuwigheid mee gedaan. 



Leuk zo'n post of liever een filmpje?

Wat hebben jullie afgelopen maand opgemaakt?