Monday, January 30, 2012

Review: KOH Restoring Hand Mask

Nagelverzorging van KOH heb ik eigenlijk nooit eerder gebruikt. Hoewel hun lakjes er prachtig uitzien en alle producten een luxe uitstraling hebben, hield het prijskaartje me altijd een beetje tegen. Het is gewoon best duur. Maar natuurlijk bleef ik wel nieuwsgierig. Ik was dan ook erg blij toen ik dit prachtige handmasker van een vriendin kreeg! Benieuwd?


Wat zegt KOH zelf over dit product:
"De rijke formule van deze intensieve kuur heeft een hydraterende werking en is speciaal ontwikkeld voor extreem droge handen met kloven. Door de hoge concentratie werkzame stoffen voelt de huid strakker en gladder aan. Het delicate parfum en de uiterst comfortabele gel dragen bij tot een optimale sensatie van ontspanning en plezier."

Gebruiksaanwijzing:
"Breng 14 dagen lang iedere avond drie druppels aan en strijk het masker als een film laagje uit over de hele hand. Gedurende de nacht verkeert het lichaam in een ontspannen toestand. De hoge concentratie werkzame stoffen kan dan optimaal het ‘renoverende’ werk verrichten. KOH Restoring Hand Mask vormt een zacht laagje op de huid, waardoor deze gedeeltelijk wordt afgesloten voor zuurstof opname van buitenaf. Omdat de cellen niet zonder zuurstof kunnen, wordt het nu uit het bloed opgenomen met als gevolg dat de bloedsomloop in de hogere huid lagen wordt gestimuleerd. Omdat bloed voedingsstoffen aanvoert en afvalstoffen afvoert, wordt hierdoor mede de celactiviteit gestimuleerd. Bij het ontwaken afspoelen met lauwwarm water." 


The Looks: Dit handmasker van KOH is prachtig verpakt in een zwart doosje van hard karton. Op de voorkant staat in het wit het logo en de naam van het product. Op de achterkant staat een korte gebruiksaanwijzing en op de onderkant de ingredientenlijst. Het doosje voelt meteen al heel luxe aan. Het flesje waar het masker in zit is gemaakt van glas, en heeft een pompje. Mooi en praktisch! De inhoud van het flesje is 30 ml. Het masker zelf heeft een witte, milky substantie.
The Price: De adviesprijs voor dit product ligt rond de 23 euro.
The Smell: Het masker heeft een hele zachte, fijne bloemengeur. Ik denk niet dat veel mensen zich hieraan kunnen storen.
The Good: Het masker is het toppunt van luxe en voelt heel voedend en verzorgend aan. Mijn huid voelt na gebruik iets gladder aan en het ruikt heerlijk!
The Bad: Het masker is een beetje plakkerig na het aanbrengen. De creme verandert in een soort gel, en het duurt best wel lang voor het een beetje is ingetrokken. Nu zal dit misschien bij een handmasker horen, maar omdat het de hele nacht in moet trekken is het een beetje onhandig om het net voor het slapen op te brengen. Ook kan ik verder niet goed beoordelen of het echt resultaten geeft. Op de verpakking staat dat het product is bedoeld voor extreem droge handen, en die heb ik dus niet. Misschien dat de creme daardoor zo langzaam intrekt?
The Verdict: Ik vind het lastig om hier een goed oordeel over te vellen. Ik vind het een heerlijk luxe product, en heb het gevoel dat een handmaskertje op zijn tijd echt wat voor mijn handen (en nagels) doet. Toch zie ik, behalve gladde, gevoedde handen, niet superveel resultaat. Maar dat kan ik ook bereiken met een dikke laag handcreme. Dus: heb je extreem droge handen zoek je een luxe handmasker? Dan is deze zeker het proberen waard. Anders kun je misschien je geld beter besteden aan een lekkere rijke handcreme.

 Hebben jullie wel eens producten van KOH geprobeerd?