Wednesday, December 28, 2011

H&M Bestelling...

Misschien hebben jullie het al eens meegekregen op Twitter. Zo niet, dan zal ik het hier nog even herhalen. Ik haat de online shop van H&M. Nog nooit heeft een webshop zo erg op mijn zenuwen gewerkt als die van de grootste fashionstore ter wereld. Producten die pas uitverkocht blijken te zijn nadat je ze besteld hebt, geen updates via de mail, leveringstijden die elke dag een paar weken opschuiven, onleesbare 'maandfacturen'... Echt om moedeloos van te worden. Ik had na mijn laatste bestelling dan ook gezworen nooit meer iets op de H&M Online Shop te bestellen. Maar het vlees blijkt zwak. Toen vanochtend de nieuwe catalogus met de lentemode op de mat viel, wilde mijn zusje meteen een bestelling plaatsen. En als ze dan toch gaat bestellen, tja: "Dan heb ik ook nog wel een paar dingetjes..."


En terwijl mijn zusje zat te twijfelen over een paar kledingstukken, had ik ineens een ingeving. De verzendkosten zijn 4,95... Ongeacht wat en hoeveel je besteld. En toen ging het mis en gooide ik alles wat los en vast zat in het winkelmandje. Het is toch al bijna een gegeven dat je de helft van de bestelling weer retour moet doen. Waarom zou je je dan inhouden? Als dit dan toch echt (écht echt) mijn laatste bestelling is, why not go out with a bang? Het is een combinatie geworden van nieuwe collectie en wat sale-dingetjes (die waarschijnlijk ook weer uitverkocht blijken te zijn), met een totaalbedrag van bijna 300 euro... Oeps.


Gisteren hebben jullie al wat sale-tips kunnen lezen en eerlijk? Met die trui linksboven heb ik me er niet helemaal aan gehouden. Ik heb al zo'n zelfde trui in de kast hangen, maar die is al aardig versleten. Ik vind dus dat ik een goede reden heb om zo'n zelfde aan te schaffen in de sale. Daarbij zijn deze truien aardig tijdloos, dus ik maak me nog geen zorgen voor volgend jaar ;-)

Daarnaast heb ik vooral vrij basic dingetjes besteld. Effen jurkjes, topjes en rokjes. Op het Beatles-shirt en het sterrenvestje na dan. Maar ik heb nu eenmaal een enorm zwak voor printjes, dus ik moet me echt inhouden.

Natuurlijk kon ik ook niet van de accessoires afblijven. Het zal jullie niet verbazen dat er een sjaaltje bij zit, daar heb ik ook een zwak voor. Ik heb geen idee hoe deze in het echt is, want ik heb hem nog nooit in de winkel gezien. De zilveren choker vind ik echt erg gaaf. Sowieso hangt de hele H&M accessoire-afdeling vol met chokers, maar ik vond ze nooit echt leuk genoeg. Deze is van de nieuwe lentecollectie. Op de tas aasde ik al een hele tijd. Ik had hem een aantal keer gespot bij Divided, maar telkens niet meegenomen (en telkens spijt achteraf). De laatste keer hing alleen de grijze variant er nog maar, dus toen ik deze eindelijk online spotte besloot ik hem maar gewoon mee te bestellen.

De Home-artikelen van de Hennes zijn altijd superleuk. Hoewel ik nog thuis woon, ben ik wel links en rechts dingetjes aan het verzamelen. En zeg nu zelf, dat douchegordijn willen we toch allemaal? ;-)

De voorlopige leveringstijd bedraagt een weekje of twee. De afleverdatum staat gepland tussen 9 en 13 januari. Voor H&M-begrippen supersnel. Maar ik verwacht dat er al snel weken bij zullen komen.

Wat vinden jullie van de H&M online shop? Hebben jullie er net zo'n hekel aan als ik? En hebben jullie ook nog dingen in de sale gescoord?