Friday, December 16, 2011

Getest: Zeepjes van Pretty Please!

Een tijdje geleden deed Christine van Pretty Please op Twitter een oproepje. Ze zocht bloggers die producten van haar webshop wilde testen. Dat liet ik me natuurlijk geen twee keer zeggen, want ik stond eigenlijk net op het punt om een bestelling te plaatsen. Een paar dagen later werd er een fijn pakketje gebracht met lekkere zeepjes! En laten er nu net een paar perfecte kerstcadeautjes tussen zitten... Kijk snel verder!



Het pakketje was erg netjes en leuk ingepakt. In het kleine doosje zat roze vloeipapier en beschermende 'foamblokjes'. Alle producten waren daarnaast ook individueel verpakt. In het pakketje zaten de volgende producten:
- Clear Essence Medicated Cleansing Bar
- Kerstzeep "Rudolph"
- Zeep "Starry Night"
- The Scrubifier

Ook had Christine er een persoonlijke brief bij gedaan met uitleg over de producten. Heel handig en leuk.
Het contact, de verzending en afhandeling zijn in ieder geval al dik in orde! Laten we eens kijken naar de producten...

Clear Essence Medicated Cleansing Bar. Prijs: 7,99
"De Clear Essence Medicated Cleansing Bar is een gezichtszeep en reinigt je gezicht grondig. De toegevoegde zwavel (no worries, dit ruik je niet) werkt goed tegen een vette huid en acne."

Dit product is dus duidelijk voor een heel specifiek huidtype. Verder staat er op de voorkant van de verpakking: "Face and body treatment - Formulated for people of color. Extra strength."

Zoals jullie misschien al weten ben ik nogal bleekjes en heb ik een gecombineerde huid, met een vettere T-zone. Last van acne heb ik niet, al duikt er zo heel af en toe nog eens een puistje op. De zeep lijkt dus niet echt geschikt voor mij. Zoals je ziet is de zeep zwart van kleur en zitten er kleine vlekjes in. Dit zijn waarschijnlijk de 'exfoliants' waar op de verpakking over gesproken wordt.
De zeep is 133,2 gram.
Je moet de zeep nat maken en met het schuim je gezicht masseren. Dit werkt goed, want er komt veel zacht en romig uitziend schuim van de zeep af. Het deed me erg denken aan Black African Soap, die geeft ongeveer hetzelfde soort schuim. De geur is ook vrij identiek aan de BAS, alleen vond ik deze zeep een stuk sterker ruiken. Om eerlijk te zijn vond ik de geur allesbehalve lekker, maar dat blijft natuurlijk heel persoonlijk. Na het inmasseren en afspoelen, voelde mijn huid meteen squeaky clean. Het leek echt alsof alle talg en vet van mijn huid was 'gestript'. Vreemd genoeg voelde mijn huid niet erg trekkerig. Van de exfolierende eigenschappen heb ik trouwens niet veel gemerkt. Ik voelde geen duidelijke scrubdeeltjes op mijn huid.

Mijn huid reageerde er niet hevig op en werd ook niet onrustig. Voor mijn vettere T-zone leek het ook niet zoveel te doen. Eigenlijk kan ik hier dus geen goed oordeel over vellen, omdat ik er simpelweg niet het 'goede huidtype' voor heb. Maar mocht je erg veel last hebben van een hele vette huid of acne, dan is deze zeep denk ik wel het proberen waard.

Dan de zeepjes in de varianten "Starry Night" en "Rudolph". Prijs: 1,99 per stuk.

"Starry Night is een unisex geurtje, hij schuimt lekker en is erg geschikt voor het winter en het najaar. Een verfrissende geur voor lange nachten en diepe dromen..."

Wauw, wat zien deze zepen er geweldig uit! De Starry Night is een mooie diepblauw/groene zeep met witte vogeltjes en sterretjes erin. Heel erg kerstig! Het gewicht van de Starry Night is 142 gram. Best een groot stuk dus, daar kun je een tijdje mee vooruit! Hij ruikt inderdaad heerlijk fris en ik snap wel waarom Christine dit geurtje "unisex" noemt. Hij is fris maar ook zacht, zodat hij ook weer niet 'te' mannelijk wordt. Ik ben verschrikkelijk in het omschrijven van geuren, dus vergeef me. De zeep schuimt echt fantastich. Na het afspoelen krijg je ook een beetje dat 'squeaky' gevoel, maar als je eenmaal afgedroogd bent is dat weer weg en voelt je huid niet trekkerig. Toch gebruik ik er persoonlijk liever nog een bodylotion na. De geur blijft trouwens nog een hele tijd subtiel hangen. Lekker!

"Rudolph is een speciale kerstzeep. De zeep is zacht en romig, en ruikt naar bessen en citrusvruchten. Ook kun je er hier en daar vanille in herkennen. Het is een lekker, melk-achtig zeepje dat goed past bij de tijd van het jaar."

Deze zeep vind ik het fijnste van de twee. En ook deze ziet er weer verschrikkelijk schattig uit. Kijk die gekleurde rendiertjes! Deze zeep heeft een gewicht van ongeveer 130 gram. Het schuim van deze zeep is inderdaad iets anders dan die van "Starry Night". Veel romiger en een beetje milky. Heerlijk zacht! Ook is de geur van de zeep lekker zacht en zoet. Ik vind hem perfect bij de kerst passen.

Dan hebben we als laatste nog "The Scrubifier". Prijs: 2,99.
"The Scrubifier maakt van elk stuk zeep een instant-scrub. Dit is een zakje van sisal dat jouw favoriete stuk zeep in een lekkere scrubzeep verandert. Na afloop even goed naspoelen en je kunt er weer een andere zeep in doen."

Eerlijk? Ik vind dit een geniaal idee! Ik denk er al een tijdje over om zo'n Booty Buffer van een andere (niet nader te noemen) webshop te kopen, maar dit is 1. veel handiger en 2. goedkoper! Zoals je kunt zien op de foto passen de stukken zeep van Pretty Please precies in het sisal zakje. Bovenaan is ook een soort rijgkoordje gemaakt waarmee je het zakje kunt dichttrekken. En het zakje zorgt voor een aardige scrub! Tegelijkertijd komt er door de wrijving met de zeep ook nog eens heerlijk schuim vrij. Beter kan niet toch?

Conclusie
Over de webshop kan ik kort zijn: Christine is een hele behulpzame dame die veel aandacht besteedt aan haar webshop, het verpakken en verzenden van de producten, en haar klanten snel en vriendelijk te woord staat. Naast heerlijke zeepjes verkoopt ze op Pretty Please ook make-up en huidverzorging. Van Sleek palettes en Rosebud Salve tot heuse Victoria's Secret Bodymists!

Wat betreft de producten die ik heb ontvangen om te testen: De Clear Essence Cleansing Bar is helaas niet geschikt voor mijn huidtype, maar lijkt me wel een mild en goed reinigend product als je last hebt van acne of een hele vette huid. De twee zeepjes vind ik heel fijn, en dat terwijl ik helemaal niet zo'n zeep-liefhebber ben! Ook vanwege hun geuren, printjes en prijs, zijn ze supergeschikt als kerstcadeautje. De Scrubifier vind ik echt een geweldige uitvinding en ik denk dat ik hem veel ga gebruiken!


Hebben jullie al kennisgemaakt met de producten van Pretty Please?