Sunday, December 25, 2011

Christmas Make-Up.


(Bron afbeelding)

Okee, ik geef toe: ik ben schromelijk laat met dit artikel. Maar omdat ik bovenstaande afbeelding al netjes klaar had staan in een post, kon ik het toch niet over mijn hart verkrijgen om hem niet te posten. Dus voor wie nog behoefte heeft aan wat inspiratie (I know I do), lees mee!


Om heel eerlijk te zijn heb ik nog niet zo goed nagedacht over een kerstlook. Wat ik ga dragen en welke make-up daarbij hoort? Geen idee! En wat ik met mijn nagels ga doen? Eerst maar eens die oude lak eraf halen, want de chips zijn niet te tellen. En dan nog een keuze maken uit zo'n dertig lakjes. Pfff...

Hoog tijd dus voor wat inspiratie...

Nagels
Na een korte (doch grondige) inspectie op Youtube zijn dit mijn favorieten. Niet te moeilijk, maar wel superfeestelijk!

 
Allereerst deze cute manicure met sneeuwvlokjes. Heel erg makkelijk, want ik heb alles al in huis! Een witte striper, dotting tools, lichtblauwe lak en witte lak. Alleen een subtiele shimmer ga ik denk ik niet in mijn stash vinden...

Als tweede deze Candy Cane nails! Ook deze nail-art ziet er superfeestelijk en supermakkelijk uit. Wederom heb ik alle ingredienten in huis, behalve de subtiele glitters. Maar deze mani kan ook heel goed zonder!

En dit is nummer 3, een nail-art met glitter tips! Makkelijk, glittery en makkelijk te combineren! Alleen heb ik geen zilveren nagellak (voor zover ik weet, dat krijg je met een onoverzichtelijke stash ;-) en geen losse zilveren glitter. Hmm...

En als laatste een nail-art combi die ik een paar weken gelezen zelf al maakte, namelijk deze nail-art met een gouden Catrice lakje uit de Las Vegas collectie en een rode crackle van P2 eroverheen:

Make-Up
Over make-up heb ik totaal niet nagedacht, maar toch blijft het beeld van een simpele liner met felrode lippen door mijn hoofd spoken. Classy en feestelijk, maar toch ook rustig en te combineren met vrijwel iedere outfit! (Je begrijpt, dat is heel belangrijk)

Deze tutorial van Pixiwoo sluit echt perfect aan bij wat ik in mijn hoofd heb. Alleen ben ik nogal een kluns met eyeliner. Ik kan nog niet eens fatsoenlijk 1 lijntje zetten, laat staan twee! Toch eens wat meer op gaan oefenen in 2012 ;-)


Deze look van Lisa Eldridge is echt prachtig! Een groene smokey eye mét rode lippenstift. Een van de belangrijkste regels in beautyland is: Leg het accent op ogen óf lippen, maar zet ze nooit allebei zwaar aan. Maar ik vind het bij deze look zeker niet too much. Heel mooi!


Deze ooglook van MissChievous is weer een stuk rustiger. De lippen zijn hier neutraal gehouden, en qua oogschaduw is er gewerkt met de kleuren cranberry en goud. Ik weet niet helemaal of dit ook kleuren zijn die bij mij ook mooi staan (de kleur van mijn ogen is grijs), maar het is wel een hele simpele maar feestelijke look.


Na het zien van al die inspiratie is het een beetje gaan tollen, zijn jullie er al uit? En wat zijn jullie favorieten van bovenstaande looks en nail-art?

We willen bij deze al onze lezers een fijne kerst toewensen. Geniet ervan!