Tuesday, November 22, 2011

Review: Garnier BB Cream.

Dat BB Creams hot zijn hoef ik je natuurlijk niet meer te vertellen. En dat Garnier er nu als eerste drugstoremerk eentje op de markt brengt ook niet. Hoewel ik me nooit bijzonder interesseerde voor de Aziatische BB Creams, leek een getinte, voedende creme me wel wat. Na een tester te hebben geprobeerd kocht ik een paar weken geleden de fullsize tube. Mijn mening?



Wat Garnier er zelf over zegt:
Als het om het gezicht gaat, hebben vrouwen diverse specifieke behoeften: ze willen hydrateren, egaliseren en hun teint laten stralen, puistjes camoufleren, kringen onder de ogen verdoezelen, rimpels minimaliseren en de huid tegen UV-stralen beschermen. Miracle Skin Perfector is een nieuwe generatie gezichtsverzorging: een BB cream, met een alles-in-één technologie. Het combineert alle stappen van het schoonheidsritueel in één enkele handeling, met een verzorging voor de lange termijn plus een vleugje make-up dat direct het effect geeft van een “babyhuidje”. Bespaar tijd met deze huidverzorging: in slechts 1 handeling wordt je huid gehydrateerd, geëgaliseerd, en stralend.

Deze "wondercreme" zou maar liefst vijf effecten hebben.
The Looks: Een simpel doosje met alle informatie over de creme. Hier staat ook de ingredientenlijst op, en er valt te lezen dat deze creme geschikt is voor dames tussen de 20 en 40 jaar. Op de zijkant van de verpakking staat ook een (nogal overdreven) voor en na foto, om te laten zien wat de creme zou moeten doen. De tube zelf is een tikje goudkleurig met een witte dop en verrassend weinig opdruk. Ik vind hem er netjes uitzien! De creme zelf is erg dik en ziet er op het eerste oog misschien een beetje afschrikwekkend uit.
The Price: 13,95 voor 15 milliliter.
The Smell: Heel fris, maar toch een tikkeltje chemisch. De geur blijft na het aanbrengen niet hangen.
The Good: Ik ben best tevreden over deze creme! Hoewel er maar twee kleuren beschikbaar zijn (Lichte Huid en Getinte Huid), past de kleur zich verbazend goed aan aan mijn huid! Want dat was toch mijn grootste angst. Ik durfde niet meteen voor de grote tube te gaan, omdat ik bang was dat de kleur niet goed zou zijn. Maar hoewel het lijkt alsof de creme supergepigmenteerd is, is hij denk ik vrij universeel. Hij is heel voedend en je hebt inderdaad geen dagcreme meer nodig. Ook over de dekking ben ik wel tevreden. Na deze BB Cream heb ik het idee dat ik er net iets frisser en 'stralender' uitzie dan zonder. Natuurlijk dekt het niet even goed als een echte foundation, maar dat vind ik persoonlijk niet erg. 's Ochtends vroeg heb ik vaak geen zin om met precisie mijn foundation aan te brengen, en dan is deze creme echt een uitkomst. Een kleine hoeveelheid over je huid verdelen, goed uitsmeren, beetje afpoederen en klaar! Ook voelt mijn huid de hele dag gehydrateerd. En die SPF is natuurlijk heel erg mooi meegenomen.
The Bad: De creme is vrij voedend. Zelf heb ik een gecombineerde tot vette huid en mijn huid begint na een paar uur inderdaad een beetje te glimmen op de T-Zone. Maar dit is niet zo'n groot probleem, want met een beetje poeder is dat zo verholpen. Ook kreeg ik na een aantal dagen gebruiken last van wat kleine onzuiverheden en puistjes. Maar deze zijn ook na een weekje weer verdwenen. Dus of ik dat helemaal kan toeschrijven aan de BB Cream...
The Verdict: Ik had echt niet verwacht dat ik deze creme zo fijn zou vinden, maar wat mij betreft is het een blijvertje! Ik moet eerlijk toegeven dat ik de creme niet iedere dag gebruik (ik wissel ook af met mijn standaard dagcreme en foundation), maar voor de dagen dat ik wat minder tijd/zin hebt om me helemaal op te maken, is deze creme perfect. Het is geen echte "wondercreme", maar het maakt mijn huid net dat beetje egaler, zodat ik er meteen frisser uitzie. Ook heel handig om mee te nemen op reis. Ik zou wel willen zeggen: ga niet direct op mijn review af en probeer de creme (als het kan) eerst zelf!

Natuurlijk zijn huidverzorgingsproducten heel erg persoonlijk, dus als je na mijn review benieuwd bent geworden, kun je op de Facebookpagina van Garnier een gratis sample van de BB Cream aanvragen!

(Zoals je kunt zien is de creme vrij dik. Je hebt dus maar een klein beetje nodig!)

Dit is trouwens wat je op de mat krijgt als je een sample besteld via de Facebook pagina van Garnier, een standaard testertje, een leuke button én ook nog eens een kortingscoupon van €3,- voor een fullsize BB Cream bij het Kruidvat!

Heb jij de BB Cream van Garnier al geprobeerd? Wat vind jij ervan?