Wednesday, November 30, 2011

DIY: Catrice Mono's Depotten.

Een tijdje geleden kocht ik vier nieuwe Catrice mono's. In de post had ik het er al over en een paar weken geleden ging ik aan de slag met bakpapier, een strijkijzer en een mes... Ik ga de losse mono's omtoveren tot een palette!



Dit is waar ik mee begon. Ik heb een leeg palette gekocht op eBay voor een paar euro (bij deze seller) en heb hem uit elkaar gehaald. De pans die erin zaten waren niet magnetisch, en zaten los in het doosje, dus die kon ik er zo uit halen. Daarna heb ik de foam dat om de pans zat eruit getrokken. Ook dat ging supermakkelijk, er bleven vrijwel geen lijmresten achter. De pans bewaar ik, wie weet kan ik er ooit nog iets mee...

Natuurlijk had ik ook al mijn Catrice mono's erbij gehaald. Ik begon heel enthousiast met de eerste mono, "Bring Me Frosted Cake"...

That was easy! Er zat een stickertje op de achterkant, die ik er heel makkelijk af kon trekken. Daaronder zat een klein gaatje, waar ik precies een breinaald in kon steken. Daardoor kwam de pan los en kon ik die er zo uit wippen. One down, four to go!

Toen begon ik met de tweede, "Oops... Nude Did It Again!". Dit werd een stukje moeilijker. Het stickertje achterop bleek geen stickertje, maar een papiertje. Na veel gepruts had ik ieder restje papier er vanaf. Maar er bleek geen gaatje in het plastic te zitten! Wat nu?
Ik pakte het strijkijzer en een velletje bakpapier. Het doosje wikkelde ik in het bakpapier en ik zette het strijkijzer op de hoogste stand. Daarmee ging ik een paar keer over de achterkant van het doosje heen. Na een paar minuten zag ik dat het plastic doosje begon te smelten. "Nu zal de lijm ook wel loslaten", dacht ik nog. Niet dus. Ik probeerde een scherp mesje onder de pan te wippen, maar daar beschadigde ik hem alleen mee. Mijn moeder zag me prutsen en ging een hamer en priem halen. Ze begon op de achterkant van het doosje in te hakken, maar er gebeurde vrij weinig. Tot de priem ineens dwars door de oogschaduw ging. Oeps! Gelukkig is hij niet in duizend stukjes gebroken...

Poging drie. De priem en hamer heb ik maar snel weer weggelegd.
Uiteindelijk heb ik geen moeite meer gedaan om het stickertje eraf te pulken en ben ik gewoon met het strijkijzer over de achterkant van het doosje gegaan. Net zo lang tot het doosje zover gesmolten was dat ik het puntje van een scherp mes onder de pan kon steken. Als dat eenmaal was gelukt, kon ik de oogschaduw er zo uit halen. Al met al duurde het per oogschaduw denk ik een minuut of vijf. Ik was bij de vorige oogschaduw gewoon iets te ongeduldig...

En dit was de ravage nadat ik alle vijf de oogschaduws uit hun doosje had gehaald:
Nu kwam het leukste gedeelte: mijn palette inruimen! Na wat passen en meten zag ik dat er in de breedte precies vijf Catrice pans pasten. Dus ik pakte een rolletje magnetisch tape en plakte een strookje in het palette.
En... Toen bleek alleen "Bring Me Frosted Cake" magnetisch te zijn... Stom! Omdat ik geen zin had om langer te wachten en nog meer geld uit te geven aan magneetjes, heb ik de overige vier pans gewoon met dubbelzijdig tape vastgemaakt. Niet helemaal de bedoeling, maar het zit. Pfew!

Hebben jullie wel eens iets gedepot? Hoe heb jij dat aangepakt?