Monday, October 3, 2011

eBay is in!

Een tijdje geleden liet ik jullie in deze post zien wat ik had besteld op eBay. En inmiddels is alles al binnen! Benieuwd of het is wat ik ervan verwachtte? Kijk snel mee!



De bestelling van verticalland, waar ik drie items bestelde, werd als eerste door de bus gedaan. Op 18 september had ik mijn bestelling geplaatst, en hij werd op 27 september bezorgd. Nog geen tien dagen later dus, daar houden we van! In een dikke bubbelenvelop (die met moeite door de brievenbus werd gestouwd), en de producten waren individueel ook nog eens verpakt in een laagje bubbeltjesplastic. Netjes!

* Het BB hoesje is van stevig plastic, ziet er netjes uit en past perfect om mijn BlackBerry Bold 9700. Aan de zijkant zijn netjes uitsparingen gesneden voor de knopjes en het stekkertje van de oplader. En ik vind hem best wel leuk, lekker vrolijk zo! Voor 1 dollar 99 vind ik dit een goede koop.

* De brillenketting viel me wat tegen, want de ketting was veel korter dan ik had verwacht! Op de productfoto leek het alsof de ketting net iets over je borsten zou vallen, al staat er geen duidelijke lengte bij beschreven. De echte lengte van de sluiting tot de hanger? Ongeveer 24 centimeter. Best iets om rekening mee te houden dus! Ook boog het ringetje waarmee de hanger vastzit aan de ketting bij de eerste keer dragen al om, waardoor hij losliet. Maar dat is geen probleem, want het ringetje was makkelijk dicht te buigen. Al met al is het een leuke ketting en een leuk hebbedingetje!
* De sjaal is mooi! Groot formaat, mooie print en nog best aardige kwaliteit! Ik had na het zien van de foto verwacht dat de bloemenprint over de hele sjaal verspreid zou zijn, maar dat is niet zo. Aan beide lange kanten zit een drukke bloemenprint, terwijl er op het midden van de sjaal allemaal kleinere bloemetjes staan.  Toch vind ik hem erg leuk! Afmetingen zijn: 165cm X 105cm. I'm happy! 
Kortom, bij deze seller ga ik zeker nog meer producten bestellen. Prima prijzen, prima kwaliteit en snelle levering. Top!


* De Double Finger Cross Ring is mijn eerste eBay miskoop. Ik had al zo mijn bedenkingen bij de seller, maar met 98,3% positive feedback leek het mij geen probleem. En inderdaad, de ring werd ook geleverd, afgelopen zaterdag. Dit product had ik op dezelfde dag besteld als de andere dingen, maar deed er dus iets langer over. De bestelling werd in een klein plastic zakje door de bus gedaan. Het was dun plastic, zonder bubbeltjesplastic of enige andere bescherming. En dat werd pijnlijk duidelijk, want toen de ring er in zijn plastic verpakking uit kwam rollen, was een van de zijden van het kruis verbogen. Toen ik het voorzichtig terug probeerde te buigen, brak het af! Baggerkwaliteit dus. Ik heb meteen een berichtje gestuurd naar de seller of ik een refund kan krijgen, of desnoods een nieuw product. Ik heb tot op heden nog niets gehoord, maar ik weet niet wat daar een redelijke termijn voor is. Anders laat ik gewoon negatieve feedback achter, want dit is natuurlijk belachelijk. Een paar centimeter bubbeltjesplastic had dit gewoon kunnen voorkomen. Dikke afrader dus, deze seller. Achja, je kunt ook niet alles hebben voor 99 dollarcent ;-)
Update 12 oktober
Uiteindelijk heb ik besloten om eerst een bericht naar de seller te sturen via eBay. Daarin heb ik uitgelegd dat het product beschadigd was bij ontvangst en dat ik graag een nieuw product of anders mijn geld terug zou krijgen. Ik kreeg al vrij snel een mailtje van de verkoper met de vraag of ik een foto van het beschadigde product wilde sturen. Ik heb meteen bovenstaande foto gestuurd en vandaag kreeg ik ineens bericht via PayPal dat de 0,99 dollarcent is teruggestort op mijn rekening. Hele goede service dus, ik had dit echt niet verwacht! Nette, leesbare mailtjes en een volledige refund. Ik neem mijn woorden over de seller bij deze terug en heb alsnog positieve feedback achtergelaten.


Hebben jullie nog leuke tips op eBay? Welke sellers zijn jouw favorieten?