Wednesday, October 19, 2011

Dermalogica: The Reviews.

Zoals jullie hebben kunnen lezen in het "Coming Up" artikel, hebben jullie nog reviews van de populairste producten van Dermalogica tegoed. En hier zijn ze dan! Ready? Set... Go!




In het kitje dat ik kreeg van Kim zitten de vier populairste Dermalogica producten. De Daily Microfoliant (een zachte scrub), een Special Cleansing Gel (gezichtsreiniger), de Skin Smoothing Cream (dagcreme) en het Multivitamin Power Firm (een oogcreme).

Productomschrijving volgens Dermalogica: Een mediumvoedende creme met kalmerende plantenextracten, vitamines en antioxidanten om de vochtbalans op peil te houden en de textuur en soepelheid van de huid te verbeteren. Voor de droge of voortijdig verouderde huid.

The Price: Voor een tube Skin Smoothing Cream van 50 milliliter betaal je 49,90.
The Looks: Een witte tube met grijs opschrift en een grijze dop. Clean, daar hou ik altijd wel van. De creme zelf is vrij dik en wit van kleur.
The Smell: Bah. Echt vies. Ik kan me niet voorstellen dat iemand deze geur kan waarderen. Zoals Lisha van Joliette het zo mooi omschreef: De creme ruikt als een vuilnisbak. Yep, it's that bad.
The Good: De creme werkt, ook op mijn gemengde tot vette huid, heel fijn! Ik heb er eigenlijk niets op aan te merken. De creme trekt snel in, maakt mijn huid glad en zacht en is voedend, maar niet te vet.
The Bad: De geur. Hoe lang ik de creme ook gebruikte, ik kon er toch niet echt aan wennen. Een voordeeltje: zodra de creme is ingetrokken is de geur verdwenen. No worries dus dat je de hele dag een vuilnislucht om je heen hebt hangen.
The Verdict: Al met al ben ik echt zeer tevreden over deze creme, maar ik zal de fullsize waarschijnlijk niet kopen. Ik ga denk ik nog even op zoek naar een andere dagcreme met dezelfde eigenschappen, maar een fijnere geur (en prijs!).

Productomschrijving volgens Dermalogica: Ga de strijd aan met de zichtbare tekenen van veroudering rondom de ogen met dit intens verstevigende complex van herstructurerende vitamines, beschermende siliconen en Rode Zeewier extract. Voor de voortijdig verouderde huid.

The Price: Voor een tube van 15 ml betaal je 61,90.
The Looks: Ook hier weer de witte tube met de grijze opdruk. Dit tubetje heeft een wit dopje en er staat in het rood "Age Smart" op, de naam van de lijn. De creme zelf heeft de substantie en looks van een foundationprimer.
The Smell: Ik heb geen duidelijke geur kunnen ontdekken.
The Good: De creme is makkelijk te verdelen en voelt zacht aan dankzij de siliconen.
The Bad: Om eerlijk te zijn zie ik geen resultaat. Maar misschien is dat ook niet zo raar, met mijn 22-jarige, rimpelloze huid ;-)
The Verdict: Dit product is echt ongelofelijk prijzig in verhouding tot de hoeveelheid, en alleen daarom al zou ik dit nooit aanschaffen. Ik snap dat het gebied rond je ogen snel uitdroogt en extra verzorging nodig heeft, maar iedere andere vettige oogcreme is (nu in ieder geval) goed genoeg voor mij.

Productomschrijving volgens Dermalogica: Dit unieke poeder op basis van rijst, microfolieert de oppervlakte van de huid en creeert een zichtbaar gladde, zachte en heldere huid. Geschikt voor alle huidtypen. 

The Price: Voor een fullsize bus van 75 gram moet je 64,90 neertellen.
The Looks: Een rond potje van stevig plastic met een grijze schroefdop. Onder de dop zit een soort 'sifter', die ervoor zorgt dat de Microfoliant makkelijk te doseren is. Want de substantie van de scrub zelf? Heel fijn gemalen, wit poeder.
The Smell: Een frisse, niet storende geur.
The Good: Hoewel het net wat meer werk is (je moet het witte poeder eerst mengen met een beetje water voor het scrubben), is de substantie fijn. Je voelt hele fijne korreltjes scrub over je huid gaan en terwijl je bezig bent, voelt je huid meteen al enorm glad en schoon aan. Na het scrubben is mijn huid echt letterlijk "opgefrist". Waar andere scrubs mijn huid soms wat trekkerig achterlaten, is dat bij deze niet het geval.
The Bad: De prijs, want wat is het duur!
The Verdict: Dit is by far mijn favoriete product uit het setje en ik denk dat ik deze (ooit) nog wel in fullsize zal kopen. Het is een enorm zachte scrub die mijn huid goed schoonmaakt, en hem lekker fris en zacht achterlaat in plaats van droog en trekkerig. Geweldig!

Productomschrijving volgens Dermalogica: In water oplosbare kleisoorten zoals Bentonite en Kaolin gecombineerd met zuiverende plantenextracten en verfrissende Menthol, verwijderen overtollig talg en verfijnen de poriestructuur. Geschikt voor alle huidtypen.

The Price: Een fles van 250 ml kost 37,90.
The Looks: Wederom een wit met grijs flesje. Deze heeft een dopje dat je omhoog moet klikken. De Cleansing Gel zelf is een doodgewone, doorzichtige gel.
The Smell: Lekker fris! Komt vast door die menthol.
The Good: De gel is zacht voor je huid en verwijdert al het vuil moeiteloos.
The Bad: Deze gel laat mijn huid na het afspoelen toch wel ietwat trekkerig achter. Toch een paar minpunten!
The Verdict: Hoewel ik niet zoveel heb aan te merken op deze cleanser, zou ik hem waarschijnlijk niet opnieuw kopen. Daarvoor is hij simpelweg te duur, en kan ik vast een gelijkwaardige (goedkopere) cleanser vinden.


Pfew, dat waren ze! Heb je zelf ook ervaringen met Dermalogica producten? Aanraders?