Monday, October 24, 2011

Catrice Mono Eyeshadows.

 
Dik een half jaar geleden werd het assortiment van Catrice rigoureus omgegooid en lagen er ineens strakke verpakkingen en mooie nieuwe kleuren in het schap. Inmiddels is de vaste collectie alweer aangepast en zijn er verschillende producten en kleuren bijgekomen en weer verdwenen. Tot nu toe had ik maar een mono oogschaduw van Catrice, maar daar is afgelopen week verandering in gekomen. Ik kocht er maar liefst vier bij. En ik ben verrast!


De oogschaduw uiterst links, "090 - Bring Me Frosted Cake", is de mono die ik lang geleden kocht. Daarnaast zie je "190 - Petrol Keeps Me Running" en "340 - Oops... Nude Did It Again!"

Vlnr: "340 - Oops... Nude Did It Again!", "410 - C'Mon Chameleon!" en "410 - My First Copperware Party".

Vlnr: Bring Me Frosted Cake, Oops... Nude Did It Again!, Petrol Keeps Me Running, C'Mon Chameleon en My First Copperware Party.

Zoals je ziet is het pigment helemaal niet slecht! Zeker Petrol Keeps Me Running knalt er enorm uit. Wat een mooie kleur! C'Mon Chameleon vind ik een prachtige en bijzondere kleur, hij is namelijk duochrome! Bruin met een turquoise/blauwe gloed eroverheen. Bring Me Frosted Cake gebruik ik graag als highlighter, en Oops...Nude Did It Again! is mooi als all-over lid kleur. Een beetje My First Copperware Party in de crease en je bent klaar!

Er zit wel wat verschil in de textuur van de oogschaduw. Zo zijn de twee lichtere kleuren (links) een beetje kruimelig en chalky. Niets om je echt aan te storen hoor, maar je merkt dat de drie wat shimmery kleuren (rechts) veel zachter en gepigmenteerder zijn. Al met al ben ik echt heel erg tevreden!

De reden dat ik ineens zoveel mono's heb gekocht? De laatste paar weken vliegen de swatches van de Catrice mono's je om de oren en ja, daar word je hebberig van! Ook kwam ik pas deze post op DeltaCephei tegen. Wat een goed idee! En wat ziet het er geweldig uit! Ik heb dus meteen een leeg palette besteld op eBay en ben van plan om deze schatjes binnenkort te gaan depotten. Want zoals ik in mijn stashfilmpje al zei: Losse oogschaduws pak ik niet zo snel, ik heb liever palettes.

Als het palette binnen is en het me gelukt is om alle oogschaduw heel uit het doosje te friemelen, dan laat ik jullie natuurlijk het resultaat zien!

Prijs per stuk: €2,79