Tuesday, October 25, 2011

Catrice Big City Life + Swatches.

We zijn de afgelopen weken helemaal doodgegooid met de aankondiging van de leukste Catrice Limited Edition in tijden: De Big City Life Collectie. Een kleine LE met vier palettes in de stijl van Urban Decay/Too Faced en vier bijpassende lakjes. Gisteren liep ik even binnen bij de Kruidvat. Er was net vracht geleverd en de medewerksters waren aan het uitpakken. Toen ik een grote vierkante doos spotte met een Catrice sticker erop, wist ik al hoe laat het was...




Gelukkig was een van de medewerksters zo aardig om me even te laten kijken. Ik had in de folder (die officieel vandaag pas ingaat) al gezien dat er deze week 35% korting is op ieder tweede make-upproduct. Van de medewerkster hoorde ik dat de nieuwe aanbiedingen meestal maandagmiddag al in de computer staan, dus daar kon ik al gebruik van maken. Wat een geluk he!

Helaas stond het display er dus nog niet, en dus kon ik niet eerst even swatchen. Toch leken alle palettes me mooi. Al had ik zo mijn bedenkingen bij het Londen Palette, want ik was bang dat die niet zo gepigmenteerd zou zijn. Maar om nu drie palettes mee te nemen was ook weer suf, want dan maakte ik geen gebruik van de korting. Ik vond de lakjes uit de collectie allemaal saai, dus ging Londen uiteindelijk gewoon mee. Ik was dan ook superbenieuwd toen ik vanmiddag swatches ging maken.


The London Collection - Eye and Cheek Palette
Laten we maar meteen beginnen met het palette waar ik het minst van verwachtte. De kleuren spraken me niet per se heel erg aan, maar ik had natuurlijk nog geen swatches gezien. En ik zou het mezelf bijna niet kunnen vergeven als dit palette nu juist de knaller van de collectie zou blijken.
In ieder palette uit deze collectie zitten twee blushkleurtjes en zes oogschaduwkleuren. Het London Palette is een palette met voornamelijk grijs/blauwtinten, met een uitschieter naar lichtgeel. Deze kleur vind ik er echt een beetje buiten vallen. De twee blushkleurtjes zijn heel mooi. Een zachte, roze kleur en een meer peachy kleurtje.
Vlnr: Hyde Park, City Hall, Big Ben, Globe Theatre, Picadilly Circus, Tower Bridge.

Ik vind de pigmentatie eigenlijk nog niet eens heel erg tegenvallen! De laatste drie kleuren zijn niet supergepigmenteerd, maar dat is met een extra laagje ook zo opgelost. Ik vind het de kleur "Big Ben" trouwens een beetje lijken op een kleurtje dat ik al heb van Inglot (middelste kleur).
 Vlnr: London Eye, Greenwich
De twee blushes zijn zacht en ook best goed gepigmenteerd! Ze zijn vrij mat, en de kleuren zijn heel bruikbaar. I like!

The Berlin Collection - Eye and Cheek Palette
Dit palette leek me, samen met het Sydney Palette, een van de mooiste palettes uit de collectie. Maar is dat ook zo?
Deze kleuren zijn allemaal wat warmer en vind ik goed bij elkaar passen. Alleen die bovenste bluskleur leek wel wat donker...
Vlnr: Tiergarten, Brandenburger Tor, Am Alex, Berlin Wall, Ku'Damm, Checkpoint Charlie.
Zoals je ziet zijn deze kleuren eigenlijk allemaal heel goed en sterk gepigmenteerd, zelfs de highlighter! Ik vind het erg mooie kleuren en ben er heel blij mee!
 Vlnr: Unter den Linden, Siegessaule
Hoewel de linkse kleur heel erg gepigmenteerd is, doet het mij toch meer denken aan een donkere bronzer, dan aan een blush. Ik denk eerlijk gezegd dat ik deze niet zou kunnen dragen. De tweede kleur is heel erg subtiel. Ik vind het geen bijzonder kleurtje, en ik denk dat hij ook een beetje weg zou vallen op mijn wangen.

The New York Collection - Eye and Cheek Palette
Ah, New York, the city that never sleeps. Alleen zie je daar in het palette niet zo heel veel van terug. Het zijn voornamelijk donkere, koelere kleuren die de klok slaan. Maar dat kan natuurlijk ook heel mooi zijn...
Dit palette doet me echt denken aan een Urban Decay palette, qua kleuren. Al kan ik niet precies zeggen welke. Ik vind deze eigenlijk mooier dan verwacht! De bovenste blush is hier ook weer iets donkerder...
Vlnr: Soho, Rockefeller Center, Brooklyn Bridge, Central Park, Time Square, Wall Street
Zoals je ziet is hier nogal wat verschil in pigmentatie, Vooral de laatste vier kleurtjes zijn wat mooier gepigmenteerd dan de eerste twee paarse kleurtjes. Ook vind ik Time Square wat weghebben van Big Ben uit het London palette. Misschien binnenkort eens een vergelijkend warenonderzoek doen...
Vlnr: Broadway, Statue Of Liberty
Broadway is een donkerroze kleur die naar paars neigt, met een shimmer er doorheen. Statue Of Liberty is niet heel erg gepigmenteerd, en ook geen uiterst bijzondere kleur. Toch kan hij best mooi zijn, denk ik.

The Sydney Collection - Eye and Cheek Palette
Zoals ik al eerder zei, was dit palette samen met het Berlin palette van tevoren mijn favoriet. Deze set bestaat ook uit natuurlijke, warme zandtinten, met een vleugje paars.
Zo op de foto lijken de kleurtjes "Sydney Aquarium" en "The Rocks" wel heel erg op elkaar. Eens zien bij de swatches of dat ook zo is!
Vlnr: Sydney Aquarium, Town Hall, The Rocks, Harbour Bridge, Royal Botanic Garden, Bondi Beach.
De twee kleuren die ik hierboven noemde verschillen toch wel iets, zoals je kunt zien. De kleur uiterst links is meer paars, en The Rocks gaat meer richting taupe. Harbour Bridge valt wat donkerder uit dan je zou denken, en helaas is Bondi Beach vrijwel niet zichtbaar. Maar misschien kan ik hem nog gebruiken als highlighter?
Vlnr: Opera House, Tarongo Zoo
Ik vind deze blushes allebei prachtig en mooi gepigmenteerd. Ze zijn allebei heel draagbaar!


Overview
Verkrijgbaarheid: De Big City Life Collectie zal deze week in vrijwel alle Kruidvat filialen te krijgen zijn, denk ik. Omdat dit per filiaal kan verschillen, kun je het beste even binnenlopen bij een filiaal bij jou in de buurt.
Prijs: Een palette kost 6,99 per stuk. Deze week loopt er een actie bij het Kruidvat waarbij je bij het kopen van 2 make-upproducten 35% korting krijgt. Ik betaalde in totaal voor allevier de palettes: €18,17. Dat is €4,50 (!) per palette!
Afmetingen: 11 x 12,5 centimeter. Het doosje is 2,5 centimeter hoog.
Materiaal: De doosjes zijn gemaakt van stevig karton, en zijn mat met glimmende accenten. De print is erg mooi en loopt door aan de binnenkant van het palette. Achterop staat nog een kleine gebruiksaanwijzing met illustratie. Ik vind het thema echt superleuk doorgevoerd, ook de namen van de kleuren in het palette zijn leuk en sluiten helemaal aan op de desbetreffende wereldstad.
Extra's: In ieder doosje zit naast zes oogschaduwkleuren en twee blushes ook nog een kwastje en een klein zwart oogpotloodje. Dat nog best van goede kwaliteit is!
Ik ben echt heel blij met mijn mooie Catric palettes en ik vind de prijs/kwaliteit verhouding (zeker nu met de kortingsactie) ook heel okee. Ieder palette heeft wel een paar mooie kleuren en ik kan  niet wachten om een paar looks te gaan maken met behulp van deze schatjes.


Wat vind jij van deze palettes uit de Catrice Big City Life Collectie? Welke staat er op jouw wishlist?