Sunday, September 4, 2011

Too Faced Enchanted Garden Eyeshadow.

Hier op SSB hebben we nog niet veel over het merk Too Faced geschreven. Best vreemd eigenlijk, want het merk heeft producten die er supergirly uitzien en van goede kwaliteit zijn. Wat wil je nog meer? Toch trekt het me niet zo als ik in de Sephora rondloop.

Ik ben niet supertevreden over de oogschaduwbasis en hoewel ik een heel leuk setje (het muziekdoosje, sommigen zullen hem wel kennen) van het merk heb, staat er verder bar weinig op mijn Too Faced wishlist. De Natural/Romantic Eye setjes zijn zeker mooi, maar met een Urban Decay Naked palette op de kast hoef ik die niet zo nodig meer aan mijn collectie toe te voegen.

Maar nu ik weer eens een oogschaduw probeer ben ik opnieuw verrast door het pigment. Wauw!


Zoals altijd is de verpakking helemaal Too Faced. Roze, goud, sierlijke lettertypes. De een zal het supercute vinden en de ander superkitsch. Hoewel ik een sucker voor cute ben (Hello Kitty!), vind ik de meeste verpakkingen er toch net een tikje te kinderachtig uitzien.

Het doosje is gemaakt van zwart plastic en heeft de vorm van een bloem. Er zit een klein rond venstertje in waardoor je de kleur kunt zien. Eerlijk? Ook dit is niet helemaal mijn smaak. Een voordeel: je kunt het doosje door zijn afwijkende vorm makkelijk terugvinden in je stash.

Eenmaal open zien we de prachtige kleur, "Enchanted Garden". Donkerbruin met een hint groen en een prachtige shimmer.

En je hoeft bij deze oogschaduw dus niet in te zitten over pigmentatie, dat zit namelijk wel goed! Met een veegje over de pan was mijn vinger zo donker gekleurd dat ik even bang was dat hij zwart af zou geven. 
Gelukkig viel dat wel mee en kwam er een prachtige donkerbruine kleur vanaf. Hij doet me eerlijk gezegd wel een klein beetje denken aan de Dior nagellak die ik in de vorige post liet zien! 
De pigmentatie is zo goed, dat er zelfs nog een donkere vlek achterbleef nadat ik probeerde de swatch weg te wassen met handzeep.

Kortom, een mooie, draagbare kleur met fantastische pigmentatie. Alleen een beetje jammer van de prijs, want die ligt rond de twintig euro. En dat vind ik behoorlijk veel voor maar 1,7 gram!