Saturday, September 10, 2011

Tag: Show your mobile phone.



Tags, om heel eerlijk te zijn is het niet onze sterkste kant. Vaak zien of horen we het niet of heel laat, en meestal is het zo'n dingetje waarvan je denkt "Ohja, dat moet ik ook nog eens doen", maar vergeet je het weer. Zo komt het dus dat ik deze tag (gekregen van Laura), een dikke twee maanden later pas invul. Oeps, sorry!


1. Welke mobiele telefoon heb je?
Een heel origineel modelletje dat niemand denk ik eerder gezien heeft, een BlackBerry Bold 9700.


2. Hoe lang heb je deze al? 
Ik heb deze telefoon nu net iets langer dan een jaar. Vorig jaar tijdens mijn stage liet ik een kopje koffie over mijn oude vertrouwde Samsung vallen, en dus moest er een nieuwe komen. Ik ging diezelfde middag nog naar de Hi winkel en koos een BlackBerry uit met een abonnement van 2 jaar.


3. Welke zou je graag willen hebben?
Cliche maar waar, de telefoon waar de andere helft van Nederland mee loopt: de iPhone. Toen ik vorig jaar naar de Hi winkel ging, was de iPhone 3 nog in de winkels en stond de iPhone 4 op het punt van uitkomen. Ik had per direct een nieuwe mobiel nodig en wilde niet met een oud modelletje iPhone rondlopen, dus het werd de BlackBerry. Hoewel hij alles doet wat hij zou moeten doen, vind ik het geen ideale telefoon. Je hebt er vrijwel geen apps voor, de apps die er voor beschikbaar zijn werken niet (What's App en Twitter), internet is best wel traag en mijn batterij heeft soms kuren. Lees: hij wordt zo warm dat ik mijn handen er bijna aan brand. Ouch!

4. Kun jij makkelijk zonder je telefoon?
Ik denk het wel. Toen ik mijn BB net had gekocht, raakte ik supersnel gewend aan internet op mijn mobiel. "Ik kan echt niet meer zonder", zei ik toen nog. Maar kijk nu, een jaar later. Ik zet de laatste tijd het internet soms bewust uit! Geen zin in binnenkomende mailtjes (ook spam) en al die updates. Ook ben ik iemand die zijn telefoon niet dag en nacht aan laat staan. Ik heb ingesteld dat hij dagelijks om middernacht uitschakelt en om 7 uur 's ochtends weer aan gaat. Toch denk ik dat als ik hem een keertje zou vergeten, ik toch wel een beetje in de stress zou zitten. Het is gewoon handig om bereikbaar te zijn als er iets gebeurt.

5. Welke kleur is je telefoon?
Zwart. Ik kon destijds kiezen tussen zwart en wit, maar ik ben nu eenmaal meer van het zwart (neem maar eens een kijkje in mijn kledingkast bijvoorbeeld...). Ook heb ik nog altijd het standaard beschermhoesje dat bij de telefoon kwam om mijn BB heen. Ik wilde in het begin graag een leuk hoesje met een printje of steentjes maar kon geen leuke vinden. Nu boeit het me eigenlijk niet meer en vind ik het wel prima zo ;-)

6. Maak een foto van je telefoon.
Zie hierboven! Nothing special.

Nu is het natuurlijk mijn beurt om anderen te gaan taggen, maar ik zou zeggen: iedereen is vrij om deze tag over te nemen!