Tuesday, September 6, 2011

Review: St. Ives Apricot Scrub.

Deze scrub zou een cultproduct zijn. De beste scrub ter wereld, misschien wel. Er pronkt in ieder geval heel groot "UK's No. 1 Scrub Brand" op de verpakking. Dat moeten we natuurlijk even testen, dus toen we in Newcastle waren hebben we een tube meegepakt. Eenmaal thuis bleek er niet een Apricot Scrub te zijn, maar wel een stuk of drie varianten. Wij hadden de versie voor acne te pakken.



The Looks: Een matte tube met klikdop. De voorkant doet een beetje ouderwets aan (als ik de site van St. Ives mag geloven is de verpakking nu gerestyled), met die zilveren lijnen en die abrikozen. Linksonderin staat nog een kruidenpotje met Zwitserse vlag, om je er even aan te herinneren waar de scrub vandaan komt. De scrub zelf is een stevige, lichtgele crème met heel veel kleine scrubdeeltjes die me doen denken aan fijngemalen amandelen.
The Price: 4,19 GBP op de website van Boots, volgens mij hebben wij er twee pond voor betaald.
The Smell: Eh... ja. Zwisters? Het ruikt een beetje als die alpensnoepjes. Heel sterk en heel fris. Mocht je verkouden zijn, dan zou dit er ook wel voor kunnen zorgen dat je neus meteen weer open is.
The Good: Mijn huid voelt heel erg schoon na gebruik en is helemaal niet trekkerig. Iets wat bij andere scrubs wel eens voorkomt. De geur is toch wel lekker, op zijn tijd. En de tubes hebben een fijn prijsje.
The Bad: Het is schuurpapier. Echt, ik hou wel van een stevige scrub (je moet wel voelen dat je aan het scrubben bent, anders heeft het ook geen zin), maar toen ik dit de eerste keer gebruikte schrok ik wel een beetje. Er zitten zoveel grove korrels in! Voor mensen met een gevoelig huidje is dit denk ik niet zo'n geschikte scrub. Hoewel deze variant van de Apricot Scrub "Blemish Fighting" is, kan ik me niet voorstellen dat deze scrub lekker aanvoelt op een huid met acne... Volgens mij eerder pijnlijk. Of je moet heeeeeel voorzichtig doen.
The Verdict: Een prima scrub, maar om eerlijk te zijn begrijp ik de hype niet zo. De prijs is prima, mijn huid voelt lekker schoon en fris na gebruik, maar verder merk ik niet veel bijzonders. Gewoon een fijne scrub voor tussendoor.