Tuesday, December 13, 2011

Review: Essence Kwasten.

De vaste collecties van Essence en Catrice zijn de afgelopen maanden weer flink op de schop gegaan. En beide merken hebben nu een paar kwasten in het assortiment. Omdat ik eerder al supertevreden was over het Essence 50's Fever kwastje, besloot ik de nieuwe ook aan te schaffen.

Om eerlijk te zijn begon ik met de twee gezichtskwasten. Die kocht ik toen ik ze voor het eerst tegenkwam in Antwerpen. Qua grootte lijken ze precies op het 50's Fever kwastje. Vrij klein dus, maar dat is juist handig! De kwastjes passen zo precies in mijn make-uptasje en dat is handig voor op reis. Toen ik deze kwastjes een paar weken had en er best tevreden over was, besloot ik ook de twee andere kwastjes aan te schaffen. Deze zijn voor oogmake-up en, zoals je kunt zien, groter dan de gezichtskwasten.

Wat meteen opvalt aan deze kwasten zijn de vrolijke kleurtjes. De een zal dit misschien iets te kinderlijk vinden, maar ik vind het wel grappig. Ze vallen zo tenminste lekker op. De kwastjes hebben allemaal zachte haartjes, prikken (nog) niet én ze zijn allemaal onder de 3 euro! Ze zitten in de winkel ook allemaal netjes in een plastic envelopje, maar die heb ik niet op de foto gezet. Mocht je de kwasten mee willen nemen, kun je ze daar weer netjes in opbergen.
Laat ik beginnen met mijn ervaringen met de twee gezichtskwasten.
Links zie je de paarse kwast voor gezichtspoeder. (Prijs: 2,99)
Zoals je misschien al kunt opmaken uit de foto, gebruik ik deze kwast niet voor gezichtspoeder. Tenminste, niet als ik thuis ben. Voor op reis is dit kwastje wel afdoende, maar thuis gebruik ik liever mijn grote, fluffy poederkwast van Sigma. Want deze is namelijk heel erg plat. Hij pakt goed product op en is zacht op mijn huid. Maar juist omdat hij zo 'klein' is, gebruik ik dit kwastje liever om highlighters op te brengen. Daar vind ik hem echt heel fijn voor!

Rechts zie je de roze kwast voor blush. (Prijs: 2,79)
In mijn Sigma-set zit ook een schuin afgesneden blushkwast en daar ben ik erg blij mee, dus dit is een super vervanger om mee te nemen op reis of mee te nemen in je dagelijkse make-uptasje. Deze kwast is net zo plat als de paarse, maar dat vind ik niet per se een nadeel. Thuis zou ik hem niet zo snel voor blush gebruiken, maar voor een snelle touch-up onderweg is hij prima!

Links zie je het eyelinerkwastje. (Prijs: 1,49)
In mijn Sigma set zit zo'n zelfde, schuin afgesneden eyelinerkwastje. Ik zocht nog een dun, scherp kwastje om mijn wenkbrauwpoeder aan te brengen, en dat doet deze prima! Om toch even te laten zien wat voor lijntjes je met deze kwast kunt trekken heb ik dat even uitgeprobeerd met een Catrice gelliner. Best heel okee toch? En het fijne is dat je er voor dit prijsje best meerdere van kunt kopen.


Rechts zie je het zogenaamde "Smokey Eye" kwastje. (Prijs:1,29)
Dit is mijn favoriete kwastje van de vier. Volgens Essence kun je dit kwastje voor twee dingen gebruiken. Het vervagen van eyeliner, en het aanbrengen van kleur in de crease. En dat doet 'ie allebei prima! Ik vind het vooral fijn om met dit kwastje kleur aan te brengen in de crease en onder mijn onderste wimperrand. Ook gebruik ik hem om heel precies te blenden. Ik ben er zo blij mee dat ik meteen een back-up heb gekocht!

Kortom, deze Essence kwasten zijn echte 'budget toppers'. De eerste twee gezichtskwasten zijn naar mijn mening vooral handig voor op reis of onderweg. Wil je ze thuis gebruiken, dan zijn ze vooral geschikt om producten als highlighter of bronzer aan te brengen. De twee kwastjes voor oogmake-up zijn naast goedkoop, ook echt prima kwastjes. Mocht je ze willen proberen, dan kan ik ze zeker aanraden. En voor die prijs hoef je het niet te laten ;-)

Ohja: ik heb de kwastjes nu een paar keer schoongemaakt met M.A.C Brush Cleanser en een of twee keer gewassen (shame on me), maar er is nog geen een haartje uitgevallen! Ook dat is tot nu toe best in orde.

Heb jij de Essence kwasten al geprobeerd?