Monday, September 12, 2011

Polish Of The Day: Chanel Péridot Dupe.

Zoals jullie weten heb ik toch een beetje een zwak voor Chanel lakjes. En dan natuurlijk de meer bijzondere kleuren en limited editions. Toch ben ik na de aankoop van zo'n flesje altijd weer teleurgesteld als ik mijn nagels begin te lakken. De dekking is slecht, het kwastje is irritant en dan heb ik het nog niet gehad over die strepenbende. De bijzondere kleurtjes hebben er altijd voor gezorgd dat ik me over die ergernis heen kon zetten, maar bij Péridot wilde ik de dupe wel eens proberen.


Ik had namelijk ergens gelezen dat er een lakje van Sephora was dat als twee druppels water zou lijken op de nieuwe it-kleur van Chanel.  Om eerlijk te zijn ben ik na een 3 voor €10,- actie onwijs afgeknapt op Sephora make-up. Ik had me dan ook nooit gewaagd aan de nagellakjes van het merk. Tot nu dan, want voor een Chanel dupe maak ik wel een uitzondering!

Gelukkig stonden er nog wat potjes nagellak op me te wachten toen ik de Sephora binnenliep. Het is echt een piepklein flesje (inhoud 5 ml), maar dat mocht de pret niet drukken. Omdat er een kortingsactie liep, mocht ik het flesje mee naar huis nemen voor 4 euro en ongeveer 40 cent. Iets minder dan een euro per milliliter (sorry, can't help myself). Toch een stuk beter dan die 20 euro die je neer moet tellen voor een echte Chanel. Ja, daar heb je dan wel een lullig (mag ik zeggen lelijk?) flesje voor, maar eenmaal op je nagels ziet niemand het verschil.

Nu heb ik Péridot dus niet in mijn bezit, maar eenmaal met de lak op mijn nagels ben ik eens gaan checken hoeveel de lakjes nu echt op elkaar lijken. En eerlijk is eerlijk: ik zie echt geen verschil.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de lak zelf. Mag ik een engelenkoor horen? Ge-wel-dig. Eigenlijk alles wat Chanel niet heeft. Een kort, breed kwastje dat heerlijk lakt, een lak die in twee (!) lagen dekt, en vrijwel geen chips na een week dragen, waar je bij Chanel soms na drie uur al tipwear ziet.

Heus, budget is zo slecht nog niet. Kijk en oordeel zelf!

 Sephora - Diving in Malaysia  (met flits)

Sephora - Diving in Malaysia (met flits)

Sephora - Diving in Malaysia (zonder flits)
Sephora - Diving in Malaysia (zonder flits)