Sunday, September 25, 2011

Favorites: Nagelverzorging

(Bron afbeelding)

Mijn nagels zijn een ramp. Ze zijn verkleurd, breekbaar en ribbelig. Al dat lakken heeft duidelijk zijn sporen nagelaten. Toch lukt het me sinds kort om mijn nagels weer gezond te krijgen en weet ik hoe ik de breekbaarheid kan voorkomen. Kortom, dit zijn mijn absolute nail-savers.



Zoals op iedere blog te lezen valt, verwijder ik mijn nagellak met acetonvrije remover. Toch worden mijn  nagels hier erg droog van. Meestal verzorg ik ze daarna dan ook met de Kruidvat Nagelolie. Meestal breng ik die aan voor ik ga slapen, nadat ik de meeste olie al een beetje in heb gemasseerd.

Voor ik mijn nagels opnieuw ga lakken, vijl ik ze eerst in vorm met de kartonnen zes-stappen vijl die ik in Newcastle kocht. Vervolgens smeer ik mijn nagelriemen in met de Burt's Bees Lemon Butter Cuticle Oil. Dat is heel voedende boter, die ervoor zorgt dat de  nagelriemen makkelijk terug te duwen zijn.

Ik gebruikte altijd een Trind basecoat als (verrassend!) basecoat. Maar sinds die stroperig is, gebruik ik een nagelverharder: "Hard As Nails" van Sally Hansen. Sinds kort heb ik van dit merk ook de "Diamond Strength" verharder. En ze werken allebei supergoed voor sterke nagels, maar doen het ook prima als basecoat. Eerder gebruikte ik een nagelverharder van Trind, maar deze bevatte een stof waar mijn nagels niet zo vrolijk van werden. Sinds ik deze lakken gebruik, breken mijn nagels vrijwel niet meer af!

Daarna lak ik mijn nagels in de gewenste kleur en sluit ik af met mijn favoriete topcoat aller tijden (tot nu tenminste): de Poshe topcoat. Droogt snel, heeft een fijn kwastje, geeft een mooie glans en beschermt goed tegen chips. Als het hele proces van nagels lakken weer helemaal is afgerond, sluit ik af met een lekkere handcreme, zoals Hand Food van Soap & Glory, of de Burt's Bees Hand Salve.

Wat zijn jullie onmisbare hand-en nagelverzorgingsproducten?