Wednesday, September 14, 2011

Duo Review: Soap & Glory Flake Away Body Scrub

Vandaag is het tijd voor het tweede Soap & Glory product dat we allebei hebben meegenomen uit Newcastle op ons tripje een paar maanden geleden. Eerder was NR al lyrisch over de handcrème van Soap & Glory, nu vellen we een oordeel over de scrub van dit merk... Zou die net zo fijn zijn?





The Facts 
Een pot van 300 ml kost 6,64 pond. Zoals al eerder gezegd: Soap & Glory is alleen verkrijgbaar in de UK en Ierland.

Wat zegt Soap & Glory zelf over de Flake Away scrub?
'Apply a handful of Soap & Glory Flake Away® Body Scrub onto damp skin and massage in circular motions until most of the grains are gone. Rinse well, pat dry and apply moisturiser over the top whilst taking in the wonderful aromas of leafy greens, bergamot and mandarin, with floral and fruity middle notes, and a soft, sexy, musk, oakmoss, amber and woody drydown.'
'Soap & Glory® formulas are not tested on animals, only very picky people.'


NeonRocks 

The Looks: Een grote, stevige (roze!) pot met schroefdeksel en volgekalkt met grappige teksten. Zo staat er op de voorkant van de pot te lezen: "Shhh! Now he'll never have to know that all this time you've been flaking it..." En bovenop de pot zit een sticker met de tekst "Transform your scaly legs from reptiliant to radiant." Ik hou ervan! De scrub zelf ziet er vooral erg dik uit. Het is een Vaseline-achtige substantie met daarin bruine korreltjes.
The Smell: Heerlijk! Precies zoals alle andere Soap & Glory producten. Fris en tegelijk vrouwelijk. Maar wel een geur waar je van moet houden.
The Good: De verpakking en (daar is-ie weer) de geur!
The Bad: De scrub zelf! Ik had echt hoge verwachtingen van dit product omdat de handcrème ook zo fijn was, maar hoe vaak ik hem ook geprobeerd heb: ik kan er echt niets mee. De scrub ziet eruit als Vaseline met korreltjes en volgens mij is het dat ook. De substantie is vettig en vond ik een beetje vies aanvoelen op mijn huid. De scrubdeeltjes doen hun werk wel redelijk, maar echt een stevige scrub (zoals Sabon) zou ik het niet willen noemen. Maar okee, so far, so good. Ik zou hier mee kunnen leven als mijn huid na het afspoelen goddelijk zacht zou aanvoelen. Wrong! Eenmaal op je huid krijg je de vettigheid en de scrubdeeltjes vrijwel niet afgespoeld. Ook lost de boel niet op, terwijl dat wel op de verpakking staat. Je bent dus tijden bezig om ieder korreltje af te spoelen en zelfs dat lukt niet helemaal. Wat overblijft na het afdrogen is een vies, kleverig en vettig gevoel. Getver.
The Verdict: Laat de Flake Away scrub staan! Soap and Glory maakt heerlijke producten, maar deze kun je met een gerust hart achterlaten in Engeland. Ik kan werkelijk geen fijn aspect aan de scrub noemen. Ik vind het zo vreemd, dat ik bijna denk dat ik iets verkeerd doe. Maar hoe kan dat met iets simpels als scrubben? Nee, dit is echt een miskoop. Jammer!





HeavenlyCinnamon

Zoals jullie misschien wel hebben gemerkt, is HeavenlyCinnamon al een tijdje niet meer zo actief op SSB. Ze is een tijd erg druk met school en werk geweest, en zit as we speak op haar stage-adres. Hopelijk heeft ze snel tijd om ook haar licht te laten schijnen over de Flake Away Scrub, zodat jullie allebei de kanten van het verhaal kunnen lezen. Dat is immers de kracht van een duo-review ;-)
Als het zover is, zullen we jullie op de hoogte houden via Twitter, dus stay tuned!