Saturday, August 6, 2011

Review: All Cosmetics Wholesale + Swatches

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen. All Cosmetics Wholesale is een fijne webshop! Al een paar jaar surf ik regelmatig langs de site en kom ik de mooiste dingen tegen, voor belachelijke prijzen. Maar vooral het angstaanjagende woord "invoerrechten" hield me tegen om er te bestellen. Ook had ik er op andere blogs wel positieve dingen over gehoord, maar toch wist ik niet zo goed wat ik precies kon verwachten.

Omdat ik tegenwoordig het motto "Living on the edge" probeer uit te dragen, besloot ik gewoon een gokje te wagen en twee producten te bestellen die al een tijdje op mijn (ACW) wishlist stonden.


Je ziet het goed: mijn eerste NARS blush! Woohoo! Ook bestelde ik een Urban Decay lipstick in de kleur "Naked".

All Cosmetics Wholesale is een Amerikaanse webshop die voornamelijk 'discontinued' producten verkoopt. Dat wil zeggen dat de meeste producten niet meer in het vaste assortiment van het merk te vinden zijn. Maar ze verkopen ook producten die nog wel in het standaardassortiment zitten, tegen een lagere prijs. Soms mist daar dan het doosje van, zit er een verkeerde sticker op, of is het product in een grote partij opgekocht. Denk ik tenminste, want ik kan er niet zoveel over terugvinden. Maar wat maakt dat eigenlijk nog uit, als alle producten 100% echt zijn en de prijzen out of this world?

Op All Cosmetics Wholesale zijn alle grote merken te vinden. MAC (van vrijwel iedere collectie staan er wel producten online), Bobbi Brown, Urban Decay, Chanel, Lancome, noem het maar op. Het assortiment wisselt bijna wekelijks, dus er is eigenlijk altijd wel iets nieuws te zien.

Ze verkopen sinds kort producten van Nars, en dat was voor mij toch wel het zetje om eindelijk eens een bestelling te plaatsen. Want plotseling begon ik de blushes toch wel erg te lemmen. Na een eerste poging om een Nars blush te bestellen, durfde ik het bij HQ Hair niet meer aan. Asos verzendt niet naar Nederland... En tja, de verzendkosten van de Europese Nars webshop vond ik toch wel een beetje hoog (€7,50).

Bij ACW stonden de populairste blushes (Orgasm, Deep Throat) niet genoemd, maar na wat swatches vergeleken te hebben, wilde ik het toch gaan wagen op Torrid. Lijkt wat op Orgasm, maar is nog iets feller van kleur en nog gepigmenteerder.
NARS - Torrid
 NARS - Torrid

Torrid is een koraalkleurige blush met een subtiele gouden shimmer. Ik dacht dat hij misschien een beetje op Rose Gold van Sleek zou lijken, maar die leunt meer naar de peachy kant en bevat meer shimmer. Al is deze Nars blush net zo goed gepigmenteerd! Voorzichtigheid is geboden en blenden is een must. Anders eindig je met blushstrepen a la Tamara Elbaz. Maar ik vind hem prachtig!
Voor deze blush betaalde ik $ 26,99. Omgerekend zo'n €18,90.

Ik koos voor een Urban Decay lipstick, omdat ze er simpelweg awesome uitzien. Een paarse, rijk versierde dop, met een soort zwaard dat aan de achterkant uit de huls steekt. Ik had veel gelezen over de kleur "Naked", dus ook die ging ook in het winkelmandje.

 Zoals te verwachten valt, is de huls erg zwaar. Toch is het draaisysteem verder een beetje gammel, en voelt het plastic breekbaar. Toch een beetje jammer. Het UD-logo is in de stick gestanst en geeft meteen een luxe gevoel. De stick brengt supersmooth op en voelt als een balsem. De kleur is prachtig! Nude, maar wel met een roze ondertoon. Hierdoor zie je er instant fris uit, terwijl een nudekleur met een bruine/oudroze kleur je vaak wat ouder doet lijken. Ook zit er een fijne gouden shimmer in, waardoor hij een beetje glossy oogt. De lipstick droogt niet in, maar houdt daardoor ook iets minder lang. Voor mij persoonlijk is dat niet zo'n probleem. Sinds ik hem heb, gebruik ik hem bijna dagelijks!
Voor deze lipstick betaalde ik $10,99. Omgerkend zo'n: €7,70.

Nog even kort over de webshop, en dan ein-de-lijk over tot de swatches (houden jullie 't nog vol?)


De website: De site ziet er een beetje cheap en "ten years ago" uit. Maarrr... Het assortiment weegt daar absoluut tegenop. Je kunt eenvoudig je winkelmandje bijwerken (al is dat wel op een andere pagina), en je hoeft geen account te hebben om iets te bestellen. Sterker nog, volgens mij kun je helemaal geen account maken!
Prijzen: Zijn in dollars en een stuk lager dan de winkelprijs. Hou Google erbij en omrekenen maar!
Betaling: Via creditcard of PayPal.
Verzendkosten: De verzendkosten worden berekend aan de hand van de waarde (en het gewicht) van je bestelling. Hoe meer producten, des te hoger de verzendkosten. En die lopen heel snel op. Dat is het enige nadeel aan de shop, dus wel even in de gaten houden!
Er zijn drie opties qua shipping. First Class International Mail, First Class Priority Mail en Express Mail International. Op de pagina van je shopping cart wordt er met grote koeienletters gewaarschuwd dat de eerste twee vormen van shipping geen tracking hebben en dus niet verzekerd zijn. Ik begon even te twijfelen, want wat als mijn pakketje zoek raakt? Uiteindelijk ben ik voor de eerste en goedkoopste optie gegaan. USPS First Class International Mail. Dit kostte me voor deze twee producten $7,75, dus ongeveer €5,40.
Bestelling geplaatst op: 8-7-2011
Bestelling ontvangen op: 19-7-2011
Verpakking/afhandeling: De twee producten zaten in een bubbelenvelopje. Gelukkig is hij wel als een pakketje bezorgd, want ik had er niet aan moeten denken dat de postbode dit door de brievenbus zou hebben gepropt. Het doosje om de UD lipstick was beschadigd, die van Nars gelukkig niet.
Conclusie: De verzendkosten lopen snel op, maar de producten (en prijzen) zijn het dubbel en dwars waard! Het pakketje werd snel bezorgd en ik ben erg tevreden over de shop. Hier ga ik vast meer bestellen!

Swatches
 Urban Decay - Naked