Sunday, August 28, 2011

Polish Of The Day - Dior!


Ook dit prachtige lakje heeft een hele tijd moeten wachten tussen de andere lakjes voor ik  hem de eerste keer gebruikte. En dit keer echt, want deze lak van Dior heb ik nooit eerder geprobeerd. Een ding ging bij het opbrengen door mijn hoofd: Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?! Want ik ben helemaal fan van het kleurtje.


De reden dat ik zo lang met dit lakje heb gewacht, is de periode waarin ik het heb gekocht. Een paar maanden geleden had ik nog de hoop dat het mooi, zonnig zomerweer zou worden. Tijd voor alle frisse kleurtjes zoals geel, oranje, mintgroen en knalroze. Dit lakje riep beelden op van warme, knusse kerstdagen. Vandaar dat hij nog even moest blijven staan.

Inmiddels weten we wel beter en dus vond ik het wel tijd worden voor het Dior lakje in Czarina Gold (916). En hij is nog mooier dan ik had gedacht!

Het flesje straalt natuurlijk al pure luxe uit. De zilveren dop, het simpele lettertype en niet te vergeten de gouden glitters die in de lak zelf drijven. Bovenop de zilveren dop zijn de letters CD gestanst. Luxury!

De lak heeft een superfijn rond, plat en breed kwastje. Daardoor lak je meteen heel strak langs je nagelriemen en volg je de vorm van je nagel. De lak dekt ook fijn, ik had maar twee laagjes nodig voor een egale kleur. Wow, impressive! Zeker als je het vergelijkt met een ander bekend en populair high-end merk... I'm talking to you, Chanel!
Dior - Czarina Gold
De lak is na twee laagjes mooi diep donkerbruin (chocolade?) met een fijne gouden gloed eroverheen. Een hele warme, chique kleur die veel mensen staat denk ik!
Dior - Czarina Gold (Met flits)
Ik ben echt enorm enthousiast over deze lak en hij komt ook zeker in mijn lijst van favoriete lakjes terecht. Als je deze lak nog ergens kunt vinden... Hij is zeker de moeite waard!

De adviesprijs van Dior nagellak weet ik niet uit mijn hoofd, maar Beautyscene geeft prijzen rond de 22/23 euro. Ongeveer net zo duur dus als een lakje van Chanel. Al zit daar wel weer 3 milliliter meer in.

Wat vinden jullie van deze kleur? Wat zijn jullie ervaringen met de nagellak van Dior?