Monday, August 15, 2011

Polish Of The Day: Deborah Lippmann

Met die enorme hoeveelheid aan nagellak, wil het soms wel even duren voor je de nieuwste lakjes kan uitproberen. Dat is met deze zeker het geval, ik kocht hem namelijk op het tripje naar Newcastle, in februari van dit jaar. Wat klinkt dat alweer lang geleden zeg... Maar goed, laten we eens kijken naar dit prachtige lakje van Deborah Lippmann. Across The Universe!


Eigenlijk heb ik deze lak al eens eerder geprobeerd. Zeg nu zelf, dat kun je als nagellakfreak toch niet weerstaan? Maar destijds waren de swatches een beetje mislukt, en dus verdween het lakje weer in de opbergdoos.

Op de foto's heb ik de lak als een soort toplaag gebruikt. Bij de eerste keer lakken, merkte ik namelijk dat de basiskleur enorm sheer was. Ik had dan ook bijna vijf lagen nodig om hem dekkend te krijgen. Omdat ik daar dit keer geen zin in had, besloot ik met een donkerblauwe, dekkende lak (OPI - Yoga-Ta Get This Blue!) een basislaagje aan te brengen. Daarover heb ik nog twee laagjes Across The Universe gedaan, voor het sparkly effect.

De lak van Deborah Lippmann heeft dus een donkerblauwe, doorzichtige jelly-achtige basis. In die basis drijven honderden prachtige glitters, het flesje alleen al is een feest om naar te kijken! Het is een mix van groene en blauwe hexagonale glitters, en een fijnere blauwe glitter voor een 'diepte-effect'.

De droogtijd is gemiddeld, maar ik vind de grote glitters wel lastig om gelijkmatig over je nagel te verspreiden. Bij de ene nagel komen er bijna geen glitters van het kwastje, terwijl je de andere nagel bijna bedekt onder de glitters. Na voorzichtig een beetje schuiven is het uiteindelijk toch gelukt om een gelijkmatig resultaat te krijgen.

Een nadeel aan deze nagellak? De prijs! Hij kostte me in Engelse ponden op de kop af 16 pond. Ruim 18 eurootjes dus. Dat maakt deze lak officieel de duurste in mijn collectie. Net zoals OPI zit er bij Deborah Lippmann lakjes 15 milliliter in het flesje. *Slik* Wacht eens even... Dat is dus bijna €1,20 per milliliter! Pfew. Maar mooi is-ie wel. Toch?