Sunday, August 7, 2011

Brussel Shoplog.

Afgelopen vrijdag was het zover, sightseeing in Brussel! Natuurlijk bezochten we de highlights van de binnenstad (Manneken Pis, de Grote Markt), maar een citytrip is niet compleet zonder bezoekje aan de plaatselijke winkelstraat. En laat daar nu net toevallig een gloednieuwe Forever 21 geopend zijn!


Het is het eerste filiaal in België. Ook in Antwerpen gaat er eentje geopend worden, maar gezien de grote verbouwing gaat dat nog wel eventjes duren. Zelfs na mijn minder succesvolle online shopping ervaring bij Forever 21, was ik toch heel erg benieuwd. Het is een heerlijk grote winkel met de mooiste kleding en accessoires. Zeker in het accessoire-gedeelte waande ik me even in de hemel. Zoveel leuke dingen voor fijne prijsjes! Ik heb er dan ook een paar uur doorgebracht terwijl de rest van het reisgezelschap de winkelstraat verkende.
Ik heb alle rekken bekeken en vond al snel twee jasjes in een model dat ik al heel lang zocht. Woohoo! Ook bij de accessoires vulde ik mijn mandje met leuke spulletjes. Bij F21 hebben grote tassen waar je al je uitgezochte kleding in kunt doen, en heel veel paskamers. Ook de pashokjes zelf zijn lekker ruim. Je hoeft dus nooit lang te wachten en kunt comfortabel de kleding proberen. Dat vind ik persoonlijk wel belangrijk, want een pashokje waarbij het gordijn niet helemaal sluit, of waar je met je elleboog tegen de deur knalt als je een T-shirt aantrekt, is een van mijn grote ergernissen.

Dus nee, niets dan lof voor deze Forever 21! Het beste van alles was ook nog dat ik bij thuiskomst ontdekte dat de vriendelijke Franstalige meneer vergeten was een jasje van 20 euro af te rekenen. Had ik in de winkel niets van gemerkt, maar is toch weer een meevallertje.

Dit zijn uiteindelijk de accessoires die ik kocht. Vier ringen en een lekker kitscherige ketting met een papegaai. Twee van de ringen hebben een elastische band, dus passen altijd. Alle ringen (en de ketting) hadden prijzen onder de 5 euro, behalve de ring uiterst rechts. Deze was 5,90.

Helaas wist ik naast de Nieuwstraat niet veel leuke shopadresjes, dus liepen we gewoon maar wat straatjes in. De ene naar de andere passage kwam voorbij, en ik liep zowaar langs een Di, een Belgische DA. Ik moest natuurlijk even binnenkijken, maar zag helaas niet veel leuke buitenlandse beautymerken. Biguine, Nivea Beauty, UNE, dat was het wel zo'n beetje. Ohja, ik zag ook een display met Sinful Colors nagellak, maar die stond er zo te zien al heeeeeel erg lang.
Wel kocht ik nog een handig flesje met nagellakremover van het voor mij onbekende merk Oversa. Het flesje kostte me 3,95.