Sunday, July 24, 2011

Polish Of The Day.

Eindelijk weer eens een OPI lakje als Polish Of The Day. Vandaag eentje met een vrij onuitspreekbare naam, uit de OPI Swiss collectie van vorig jaar. Lucerne-tainly Look Marvelous!

De kleur is enorm moeilijk te beschrijven. Na wat zoeken op internet vind ik "Gunmetal metallic with silver microglitter" eigenlijk het beste passen. Er zit veel glitter in, maar toch voelt de lak glad aan. Hij dekt minder goed dan ik van OPI gewend ben. De eerste laag was heel erg sheer. Uiteindelijk kreeg ik toch een dekkend resultaat in drie laagjes. De lak chipt wel snel, zelfs met Poshe topcoat. Ik weet niet of dat echt aan het lakje ligt, want dat blijft lastig te beoordelen, maar toch viel het me heel erg op.

Ik vind het een hele aparte kleur. Metallic, maar toch ook glittery en een mysterieuze, donkergrijze kleur met heel soms een hint blauwgroen. Best stoer en het matcht met vrijwel alles ;-)
Omdat de lak al snel ging chippen en mijn zusje thuiskwam met de witte crackle polish van Essence, besloot ik de twee te combineren.

Helaas breekt de Essence crackle iets minder mooi open dan mijn Barry M crackle, en dus is het effect (wat mij betreft) minimaal. De shimmer komt er niet zo mooi door naar boven, maar wit op een donkere kleur blijft natuurlijk wel een leuk effect.