Sunday, July 31, 2011

Kiehl's.

Het merk bestaat al sinds 1851, maar ik had er tot voor kort nog niet zoveel over gehoord. Kiehl's. Een apothekersmerk dat bekend staat om zijn geweldige huidverzorgingsproducten. Vooral op Belgische blogs las ik er veel goede dingen over, dus toen ik pasgeleden in Antwerpen liep kon ik de Kiehl's winkel niet overslaan.


Het was wel even zoeken, want ik dacht in eerste instantie dat mijn fotografische geheugen (ik onthou straten altijd op basis van winkels) me wel zou helpen, maar helaas.  Op mijn eerste tripje Antwerpen ooit, (zo'n zes jaar geleden) was ik de winkel van Kiehl's tegengekomen. Alleen waar zat 'ie nou ook alweer? Na een complete stadswandeling door Antwerpen, had ik de "Gouden Driehoek" eindelijk gevonden. MAC, Instant Spa en Kiehl's, allemaal op een paar meter afstand van elkaar.

Bij Instant Spa en MAC kon ik niet echt iets vinden (zei ik dat nou echt?), dus vol goede moed stapte ik het kleine apothekerswinkeltje binnen. Een man en vrouw in witte apothekersjas liepen rond en gaven advies aan de klanten.

Al snel kwam er een medewerker naar me toe. Omdat ik weinig tot niets van het merk afwist, liet ik me graag informeren. Eerst werd me gevraagd naar de conditie van mijn huid. Ik weet eigenlijk niet zeker wat mijn huidtype is, dus dat werd on the spot even getest. Er werden twee plakkertjes op mijn huid gehouden, en daar was aan af te lezen welk huidtype ik had. Bij mij was het al snel duidelijk: vette huid.

Vervolgens werd ik meegenomen naar de kast met huidverzorging en ieder product (geschikt voor mijn huid) werd op mijn hand getest, om te kijken of de substantie (crème, gel) iets voor me was. Ook vertelde de medewerker vanalles over de samenstelling en werking van het product. Hele duidelijke en fijne hulp!

Al snel duizelde het me toch wel een beetje, dus kreeg ik een zakje vol met testers mee. Om het thuis nog even rustig te proberen. Daarnaast kocht ik een #1 Lipbalm en natuurlijk kon ik ook niet weggaan zonder de Crème de Corps mee te nemen. Wel een travelsize, want die fullsize pot whipped heerlijkheid was me toch iets te duur.

Crème de Corps 75ml: €9,50 en Kiehl's Lip Balm #1: €10,00

Ik kreeg ook meteen allemaal foldertjes mee met informatie over alle verzorgingslijnen en natuurlijk een berg testers waar je U tegen zegt.

Inmiddels ben ik druk bezig met testen en ik kan maar een ding zeggen: I like it! Alleen moet ik waarschijnlijk eerst nog even sparen als ik eenmaal besluit om een fullsize product te kopen. Want de prijzen liggen best wel hoog... *Slik*

Ken jij Kiehl's al?