Friday, July 8, 2011

Catrice Papagena + Swatches.

Het lijkt al zo lang geleden dat we de persberichten op alle blogs konden lezen. Catrice kwam met een tropische zomercollectie met hele interessante producten. Blush-sticks, jelly-achtige lipsticks, "golden nuggets" en nepwimpers van veertjes. Ik had dan ook absoluut niet verwacht dat ik deze collectie tegen zou komen bij het Kruidvat deze week. Zeker bij een filiaal dat vaak enorm laat is met nieuwe collecties. Maar niets was minder waar.

Natuurlijk moest ik (vijf minuten voor sluitingstijd) mijn slag nog even slaan. Ik liet het doosje met goudkleurige steentjes toch maar voor wat het was (te shimmery) en besloot ook de nepwimpers te laten liggen. Wat wel meeging naar huis? Kijk mee!




Wat oogschaduw betreft ga ik altijd op safe. Bij MAC kies ik aardetinten, bij Inglot doe ik hetzelfde... Terwijl fellere kleuren ook hartstikke mooi kunnen zijn. Toen ik dit palette swatchte in de winkel, was ik best wel overtuigd door het pigment, dus ik besloot eens een gokje te wagen. Want er stond ook een tweede palette, met kleurtjes die ik normaal gesproken eerder zou kiezen. Soms moet je eens uit de comfort zone ;-)

Er zitten zoals je ziet hele mooie patroontjes in de oogschaduw gedrukt. Ook zit er een printje op het doosje dat doet denken aan bladeren van exotische planten. Ik vind het een mooi geheel!

De swatches van het quad. Het limegroene kleurtje uiterst links heeft een gouden gloed, wat hem best wel bijzonder maakt. Lekker fris en zomers. Het gouden kleurtje was iets brokkeliger dan de rest en bracht daarom (nog) niet zo soepel op. Misschien komt het omdat het de allereerste swatch was, of door het relief. Het matte paarse kleurtje vind ik ook erg mooi, maar heeft wel meerdere laagjes nodig om een intense kleur af te geven. Ook het donkergroene kleurtje rechts vind ik best bijzonder. Deze formule is heel zacht en heel gepigmenteerd. fijn!
(Prijs: 4,29)

Natuurlijk kon ik ook de blush sticks niet laten liggen. Cremeblush was bij mij eerder niet zo'n succes, maar in een stick zou misschien wel eens kunnen werken. Daarbij zijn de kleurtjes geweldig voor de zomer en ziet de verpakking er superstrak uit. De letters op de dop komen overeen met de kleur van de stick, superhandig!

Zoals je ziet is de roze kleur iets minder gepigmenteerd dan de peachy kleur. Toch zijn ze allebei erg goed op te bouwen en uit te werken. Vooral dat laatste is erg fijn, omdat sommige cremeblushes erg snel indrogen. De blushes zijn romig en een tikje vettig, maar geven een mooie waas kleur. Het enige "nadeel", is dat ze dus helemaal niet indrogen. Je zou de blush bij wijze van spreken de hele dag door kunnen blijven uitwerken en verplaatsen, want het blijft op je huid liggen. Nu stoor ik me daar persoonlijk niet aan, maar het zou kunnen dat de blush daardoor met warm weer eerder van je gezicht af "smelt" en je het opnieuw aan moet brengen.
(Prijs per stuk: 3,49)

Als laatste (natuurlijk) de Crystal Clear Gloss Sticks. Want wat zien ze er ongelofelijk cool uit, die jelly-lispticks. Daarom nam ik ze ook zonder na te denken allebei mee. En eerlijk? Er komt geen kleur vanaf, vandaar ook dat ik geen swatches voor jullie heb. Want er is eigenlijk niets te zien. Ze smeren heel soepel uit en ze laten bij het aanbrengen een glossy laagje achter. Precies wat je zou verwachten. Maar de stick droogt daarna erg snel in en laat hij een hele (heeeeele) lichte 'stain' achter. Toch vind ik het wel een grappig product "voor de heb", maar als je een voedende formule, kleur of glans verwacht, dan is deze Crystal Clear Gloss Stick niets voor jou. Ohja: ze hebben ook een mierzoete geur!
(Prijs per stuk: 3,99)

Wat staat er op jouw Catrice Papagena wishlist?