Tuesday, June 7, 2011

Review: Sephora Instant Moisture Mask.

Ik had deze gezellige roze cocktailshaker al eens zien staan bij Sephora. Tijdens de Lentemeet een paar weken geleden heeft Desiree van Curvacious hem volgens mij aangeschaft. Supergrappig idee natuurlijk. Mix je eigen masker! Toen ik hem tegenkwam op een bepaalde sale, kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Dit vraagt om een experimentje!


The Looks: Een roze, doorzichtige cocktailshaker met zwarte draaidop. In de beker zitten vier langwerpige sachets met het maskertje.
The Price: 8,50 voor een beker met vier maskertjes.
The Smell: Mja. Ik kan deze niet zo goed omschrijven. De geur is gelukkig niet heel erg aanwezig en niet heel erg sterk. Echt lekker vond ik het niet, maar het was niet storend.
The Good: Het concept is superleuk. De kleurige beker en het shaken van je eigen masker is een leuk extraatje. Het trekt de aandacht en staat best leuk op je kast ;-)
The Bad: Ik ben niet heel enthousiast. Zoals je in het filmpje kunt zien, kreeg ik bij de eerste poging nog geen egaal mengsel. Ook deed het masker niet zoveel voor me. Het masker zou je huid instant hydratatie geven en een gezonde glans. Om eerlijk te zijn merkte ik helemaal niets. De substantie van het masker voelde aan als een dikke, siliconen primer en droogde niet op. Na ongeveer tien minuten spoelde ik het masker af met lauwwarm water. En er was totaal geen reactie te zien of te merken. Geen fris gevoel, geen tinteling, geen roodheid, geen stralende huid. Niets, eigenlijk. En dat is toch een beetje jammer. Ohja: met een zakje poeder kun je zeker vier maskertjes doen. Helaas is het masker niet te bewaren, dus gebruik een deel van het poeder of trommel familie of vriendinnen op ;-)
The Verdict: Hoewel het idee leuk is en de cocktailshaker er supercute uitziet, is het masker zelf niet zo bijzonder. Ik vind de siliconen-achtige substantie niet fijn voelen op mijn huid, en het masker doet eigenlijk niets voor me. Leuk als experiment, meer ook niet.




Kijk het filmpje voor een demonstratie van het mixen!