Sunday, June 5, 2011

Demak'Up: The Review

De Demak'Up beautyblogger press kit. Wat een cadeautje was (en is) dat! Het pakket op zich heeft al een dikke plus gekregen, maar nu is het tijd voor de inhoud!

Eigenlijk best leuk om eens met de "andere kant" van het beautygebeuren bezig te zijn: het verwijderen. Want eerlijk is eerlijk, de make-upproducten krijgen meestal alle eer en staan in de spotlights. Toch gebruiken we iedere avond doekjes en watjes om alle zorgvuldig aangebrachte make-up weer te verwijderen.

Benieuwd naar mijn mening over deze producten?

In het vorige artikel heb ik het al opgebiecht: ik heb nog nooit producten van Demak'Up gebruikt. Wat dat aangaat ben ik zo'n nuchtere Hollander die denkt: "ieder wattenschijfje is hetzelfde". Vandaar ook dat ik al jaren schijfjes gebruik van Hema. Prima, niets mis mee.

Tot ik deze doos binnenkreeg. Wat me meteen opviel aan de wattenschijfjes was dat ze ongelooflijk dik zijn in vergelijking tot mijn Hema watjes. Zou er dan toch verschil in zitten?


Demak'Up Duo+ Wattenschijfjes
Van de wattenschijfjes zaten er elk twee formaten in de doos. Een standaard formaat en een grotere, ovale variant. Ik zal beginnen met de Duo+ wattenschijfjes, met de speciale honingraatstructuur. Je zou met deze schijfjes tot 80% meer make-up kunnen verwijderen in een veeg. Of die 80% waar is weet ik niet, maar het lijkt inderdaad of er met een veeg meer viezigheid op het watje zit, dan dat ik een Hema watje over mijn gezicht haal. Daar sta ik toch meestal een tijdje mee te boenen. Wat zeg ik, soms moet  ik er wel twee pakken voor mijn gezicht schoon is. Deze watje pluizen niet en voelen lekker dik aan. Als je er een lotion of tonic op aanbrengt, is de andere kant nog helemaal droog. Hema watjes zijn direct doordrenkt. Best handig, want zo kun je de andere (fijner geweven) kant nog gebruiken om bijvoorbeeld oogmake-up te verwijderen. 

Persoonlijk vind ik de honingraatstructuur een beetje te heftig om rond mijn ogen te gebruiken, want daar wil het wel een beetje irriteren. Verder vind ik het prima wattenschijfjes! Wat ik van de grotere variant vind weet ik nog niet precies. De ovale watjes liggen lekker in de hand, en omdat ze zo dik zijn kun je er meerdere producten op aanbrengen. Ik vind ze vooral fijn om al mijn nagellak mee te verwijderen, want dat gaat prima!

Demak'Up Sensitive Silk Wattenschijfjes
De Sensitive Silk wattenschijfjes zijn gemaakt voor de gevoelige huidjes en verrijkt met Aloe Vera. En dat is zeker te merken, want wat zijn deze wattenschijfjes heerlijk zacht zeg! Toen ik deze voor het eerste gebruikte merkte ik pas dat de Hema schijfjes nogal schuren op mijn gezicht. Ook deze Demak'Up watjes zijn lekker dik, kun je aan beide zijden gebruiken en pluizen niet. Dit zijn mijn absolute favorieten!

Demak'Up Reinigingsdoekjes Zacht en Fris
Dan hebben we ook de reinigingsdoekjes. Ook die heb ik normaal altijd van de Hema. En daar ben ik best lyrisch over, eigenlijk. Dus ik was erg benieuwd of deze doekjes nu zoveel beter waren. Deze Demak'Up doekjes zijn even groot als die van Hema en zijn lekker zacht. Ze hebben allebei een aangename geur. De "Zacht" variant vind ik persoonlijk het fijnst. Deze verwijderen waterproof make-up en voelen lekker zacht aan.
De "Fris" variant lijkt meer doordrenkt te zijn met lotion, waardoor ik een vettig en plakkerig gevoel overhou. Ook hou ik niet zo van de geur en het ietwat tintelende gevoel, maar dat is natuurlijk persoonlijk. 
Opvallend detail: Met mijn Hema doekjes krijg ik absoluut geen beweging in mijn waterproof mascara. Allebei de Demak'Up soorten verwijderen het wel!

Demak'Up Oogmake-up reiniger pads
Als laatste hebben we de oogmake-up reinigingspads. In een ver, ver verleden heb ik wel eens zo'n zelfde potje gekocht van een huismerk. Dat waren hele dunne schijfjes (je kon er doorheen kijken), doordrenkt met een viezige olie. Je raadt het al: geen succesnummer.
Ik was dan ook een beetje huiverig om deze pads te gebruiken. Maar gelukkig laten deze totaal geen vettig gevoel achter, eerder een zacht en fris gevoel. Ze zijn erg zacht, echt een pluspunt voor een product dat je op de tere huid rond je ogen moet gebruiken. Andere producten irriteren bij mij nogal snel. Ook hebben deze pads geen enkele moeite met waterproof make-up. Enig nadeel: het is me nog niet gelukt om 1 pad heel uit de verpakking te krijgen, je trekt ze heel erg snel kapot. Ook zouden deze pads helpen tegen wallen en donkere kringen, maar daar heb ik om eerlijk te zijn niet zoveel van gemerkt.


Conclusie
Applaus voor jezelf als je mijn giga verhaal hebt gelezen ;-) Eigenlijk zijn al deze producten me goed bevallen. Ik had echt niet verwacht dat er zoveel verschil zou kunnen zitten in iets simpels als een wattenschijfje. Maar nu ik deze eenmaal heb geprobeerd denk ik toch dat ik ga overstappen. Voor je make-up gebruik je het liefst de beste tools, waarom zou je dat niet ook voor het verwijderen en reinigen doen? Dat is net zo belangrijk!