Sunday, May 15, 2011

MAC Pro Longwear Lipcreme.

Tijdens die geweldige sale een aantal weken geleden kwam ik ook deze MAC Pro Longwear Lipcreme tegen. Ik had er wat dingen over gelezen op internet, maar was niet van plan er eentje te gaan halen. Ja, ze waren superdekkend en hadden prachtige kleuren, maar longlasting lipstick roept bij mij beelden op van uitgedroogde lippen met velletjes. Geef mij dan maar een voedende formule met ietsje minder colour pay-off. Maar goed, voor een paar euro wilde ik het toch wel eens proberen.


Ik nam de kleur Unlimited mee, een oudroze kleur. Niet direct de meest aansprekende kleur, maar niet afzichtelijk genoeg om hem te laten liggen. Onder het mom: "alles voor de blog", heb ik hem dus toch maar meegenomen.


De huls is anders dan de andere MAC lipsticks. Dit is een langwerpige stick, waar de normale lipsticks uitlopen in een afgeronde punt. De huls ziet er strak en chique uit, net zoals alle andere producten van MAC.
De stick zelf is schuin afgesneden. Ik heb wel wat ruzie met het draaisysteem. De stick omhoog draaien gaat soepel, maar het lijkt net alsof hij daarna met geen mogelijkheid terug in de huls te draaien is. Best lastig natuurlijk, want het is ook zonde als je stick geplet wordt door de dop. Ik weet niet of dit 'normaal' is voor de Pro Longwear (zo ja: belachelijk!), anders ligt het waarschijnlijk gewoon aan mijn exemplaar.

Swatch: MAC Pro Longwear Lipcreme - Unlimited

De eerste veeg lipstick op mijn hand beloofde veel goeds. De stick smeerde soepel over mijn huid en er kwam echt veel pigment vanaf!

Ook op mijn lippen liet de stick veel kleur achter en smeerde hij romig uit. Fijn! Toch gebeurde ook hier wat ik al vreesde: de lipstick is een tikkie uitdrogend. Gelukkig minder dan ik verwacht had, want ik kreeg geen velletjes. Toch zag je dat de lipstick in mijn lippen trok (hij staint ook een beetje) en de lijntjes en rimpeltjes erger maakte. De kleur viel me ook niet tegen, best een mooie kleur!

Volgens Beautyscene kosten de Pro Longwear Lipcremes 20,00 euro. Ik denk dat ik er voor deze prijs nooit eentje gekocht had. Daarvoor gebruik ik longwear-lipproducten gewoon te weinig en hou ik teveel van balsems en voedende producten. Toch ben ik helemaal niet ontevreden over de lipstick. Hij smeert romig uit en dekt geweldig (deze dekking heb ik nog niet bij andere lipsticks meegemaakt), de kleur is best okee en hij houdt inderdaad erg lang. Ik heb hem eigenlijk uren gedragen zonder problemen. Na het eten hoefde ik hem niet bij te werken. Voor meiden die van langhoudende en dekkende lipproducten houden is dit denk ik wel een must-have product!

Hebben jullie wel eens een Pro-Longwear Lipcreme gebruikt? Houden jullie van langhoudende lipsticks?