Monday, May 16, 2011

Inglot!

Jullie hebben het waarschijnlijk allemaal al gelezen of gehoord: Inglot is in Nederland! Het Poolse merk heeft sinds kort een winkel in Amsterdam (van Baerlestraat 8). Vorige week zaterdag werd de winkel geopend en afgelopen maandag stond ik op de stoep. Ik was zo nieuwsgierig geworden, zeker nadat PinkFairy een rondleiding door de winkel op haar blog had gezet. Het leek me zo gaaf! Nu loop ik stage in Amsterdam, dus dat was in mijn voordeel. Maar ik loop stage tot half 6 en de winkel was geopend tot half 7...




Daar ging ik dus, op maandagavond rennend door de stad. Ik sprong de tram in, wandelde als een gek de straat door, verdwaalde, vroeg de weg en rende naar Inglot. Een kwartier voor sluitingstijd stond ik binnen. Helemaal alleen. De medewerksters waren al aan het opruimen. Ik begon snel alle rekken te scannen. Dat ik iets mee zou nemen stond vast. Maar wat?

Al snel werd ik aangesproken door een medewerkster. Wat ik van het merk wist, en of ik wat dingen wilde weten over de producten. Nadat ze me wat dingen had uitgelegd over de nagellakjes, vroeg ze me of ik misschien een touch-up wilde. Ze kon vast aan me zien dat ik verlept en buiten adem binnen kwam... Ik nam plaats op een stoel en de MUA werkte mijn concealer bij, poederde mijn gezicht licht af, bracht blush aan en maakte een vampy winged eyeliner. Zo gaaf! Ondertussen had een andere medewerkster een ijskoud glas water voor me gehaald. Ik voelde me net een VIP!

Ik vond het echt superbijzonder dat ze dit deed, want officieel was de winkel al gesloten! Ik wilde echt graag iets hebben, dus na de touch-up liep ik snel de winkel rond. Ik griste een nagellakje uit het rek en wilde een Freedom Palette samenstellen. Maar met welke producten? Ik besloot er eentje te nemen met drie oogschaduws en een blush. Wat was dat moeilijk kiezen! De oogschaduws gaven allemaal heerlijk pigment af en waren allemaal zo ongelooflijk mooi... Daar wil ik er meer van!

Het Freedom Palette ziet er prachtig uit. De pans zijn supergroot en het magnetische dekseltje maakt het heel functioneel en toch chique. I like it! 

Voor dit palette betaalde ik 29 euro. Dat is 7,25 per product. Als je bedenkt dat een MAC refill al 11,50 is, dan is dat natuurlijk een superprijsje! En dan zit er ook nog eens een blush bij. Super toch? In een MAC eyeshadow refill zit 1,5 gram product. In een Inglot oogschaduw zit 2,7 gram. Je krijgt veel meer voor veel minder. Kijk, daar houden we van! Niet dat ik ooit een oogschaduw heb opgemaakt, maar het gaat om het principe natuurlijk ;-)

Het lakje is niet per se goedkoop. Ik betaalde 11 euro voor een flesje. Dat is natuurlijk altijd nog goedkoper dan OPI (a 12,95), maar toch. Er zit 15 milliliter in een flesje.
Ze werken bij Inglot met nummers als kleurnamen, wat een beetje jammer is. Zo onthou je ze veel minder goed. Maar ach, ik kan daar niet heel erg mee zitten. Ik koos voor nagellak in de kleur 152. Een blauwe/lila kleur met een lichte shimmer erin. Ik ben al langer op zoek naar zo'n kleurtje, dus leek me dit de perfecte kleur om eens te testen.

Ik heb gekozen voor wat neutralere kleuren dit keer, om even de pigmentatie te checken. De swatches heb ik op dit moment nog niet voor jullie, maar laat me een ding zeggen: A-ma-zing! Wel jammer: omdat ze met kleurnamen werken heb ik nu totaal geen idee meer welke kleurtjes in mijn palette zitten. Dat is natuurlijk wel handig om te vermelden bij het swatchen, maar ik durf de pans er niet uit te wrikken. Toevallig zag ik dat PinkyPolish een zelfde kleurtje in haar palette had, dus nu weet ik dat het kleurtje uiterst links nummer 395 is.

Fijne winkel, fijne producten en fijne prijsjes. Ik ben echt superenthousiast en weet zeker dat ik supersnel terug naar de winkel ga als ik weer een vrij moment kan vinden. Nieuwe favoriet!

Hebben jullie al iets van Inglot geprobeerd?