Sunday, April 24, 2011

Swatch: Sleek Rose Gold Blush

De Sleek Blush in Rose Gold is inmiddels net zo bekend als de blush waar hij een dupe voor is, Nars Orgasm. In Newcastle kwam ik voor het eerst oog in oog te staan met Sleek producten, alleen de befaamde Rose Gold blush was niet op voorraad. Balen! Ook bij thuiskomst kon ik hem nergens vinden. Bij alle online verkooppunten was hij sold out. Toen deze week de zon ging schijnen, ging ik de blush enorm lemmen! Gelukkig kon ik er eentje scoren bij Boozyshop. Is het echt zo'n must have?


Mijn eerste gedachte toen de blush uit de verpakking kwam rollen? Wat een klein doosje! Ik heb al vaker gehad dat producten me een beetje tegenvielen in het echt, maar dit had ik niet verwacht. Ik besef me nu dat ik de verpakking toch had gezien in Newcastle, maar blijkbaar was ik het vergeten. Ik had verwacht dat de verpakking even groot zou zijn als die van ELF. Niets was minder waar...

De Sleek Blush is overduidelijk kleiner. Dat lijkt op het eerste gezicht een bummer, maar... Er zit maar liefst 8 gram in, wat heel veel is in vergelijking met een MAC blush (6 gram) en ELF blush (2,75 gram). De verpakking van Sleek is degelijk en van stevig plastic. Alleen nogal lastig open te krijgen. Zeker als je je nagels niet wilt beschadigen, zoals ik. Na veel gepruts kreeg ik hem dan eindelijk open. *Geluid van engelengezang*

Wauw, zo mooi! Een prachtige peachy kleur vol met gouden shimmer. Echt een beauty.
Close-up van de blush.

En toen ging ik de blush swatchen... *Weer het geluid van engelengezang* Wat onwijs goed gepigmenteerd! Dit is een veegje over de blush. En ja, de kleur is best wel een glitterbom. Maar wanneer je hem uitwerkt en mooi blend dan laat hij een prachtige glow achter.

Rechts de swatch met een veegje blush, rechts uitgewerkt en geblend. De blush is goed op te bouwen, maar je moet wel oppassen dat je niet teveel blush in een keer pakt.

Hoewel ik de blush op het eerste gezicht een beetje overpriced vond (6,95 inclusief verzending), kom ik daar toch op terug. De kleur is gewoon prachtig, je krijgt veel blush voor je geld... Must-have? Hell yeah! Ik zal hem deze zomer (en daarna) veel gaan gebruiken!

Wat vinden jullie van Sleek blushes?